Senaste nytt

Saknar 30k Eurobonus poäng till resa

Gurr

Medlem
Tjena,

Jag saknar cirka 30k poäng till en resa. Jag och sambon planerar att resa till Vietnam över nyår nästa år och planen blir att åka med Singapore airlines. Jag har en 2-4-1 att använda men skulle behöva 30k poäng till för att få åka business båda hållen. Har ni några bra tips på hur dessa kan införskaffas? Eller är det bara att ge upp och ta economy på vägen hem?

Tänkte även passa på att fråga när man tidigast kan boka/hur länge man vågar vänta. Vi är lite flexibla på när vi åker, 25-29 dec och sedan ca 14 dagar.

Jag har idag sas mastercard premium och amex premium, inga resor planerade varken i jobb eller privat.
 

Senator

Moderator
Fråga två först, eftersom den är enklast: mellan 330 och jag tror 357 dagar innan avresa släpps bonusplatser på olika bolag. Så ni kan börja kolla typ första veckan i januari.

Fråga ett då: jag antar ni redan kör det klassiska Billopp/Betalo räkningar, eller kanske någon i familjen har en stor räkning som skall betalas? Julhandel? Tyvärr måste det spenderas pengar på något sätt oavsett eller värva någon till Amex.

EDIT: @Delayed hann innan med Amex värvning.
 

Emil123

Medlem
Har ni använt er av fortum el-avtal? Där skulle ni kunna få in 10k poäng ungefär, vet inte exakt hur avtalet ser ut nu. De hade väl en bättre deal för tillfället tror jag.

Lättaste sättet är ju värvningar men det vet du redan antar jag :)

Finns en del lätt hängande frukt i sas- webshoppen med om ni inte tagit dessa (alla tidningsabonnemang). Där får ni nog ihop nästan 10k om ni båda tar dom.
 

Gurr

Medlem
Tack för snabba svar! Att värva sambon blir nog lite svårt, hon är dels student just nu och dels gillar hon inte riktigt kreditkorts grejen trotts att jag har försökt ;) Verkar tyvärr inte ha någon annan i min närhet heller som jag kan värva..

Ska kolla igenom webshoppen igen, där har jag inte tittat så noga.
 

M.K

Medlem
Julhandla redan nu på Black friday och kör alla månadens räkningar i Betalo (Billigare med MC än Billhop). Fortum dealen ett år med det lägre månadspriset just nu är också ok.

Köp sedan de få poäng som därefter behövs av SAS om nödvändigt till 20öre per poäng innan månadens slut. Alternativt få överfört från en vän genom tjänster och gentjänster. Betala då med Amex för 30p/100:-
 

Delayed

Medlem
Tror ingen har nämnt det kanske mest uppenbara nämligen att köpa 30 000 extrapoäng för 6 tkr. Normalt ingen kanonaffär men i detta fall kanske det är ett alternativ.

gillar hon inte riktigt kreditkorts grejen
Dags för lite välbehövlig utbildning i hur farlig och obehaglig den där bankkortsgrejen är märker jag.

Edit: @M.K han emellan....
 
Toppen