Senaste nytt

Sönder väska under SAS-resa

Du visar bild på trasig penna och brallor. Hur gick det med elektroniken? Hänvisar kundtjänst till ARN? Då måste du ha haft högre ersättningskrav än vad de går med på. Ge oss mer info.
 
  • Gilla
Reactions: Vax

palmen

Moderator
Nu är inte jag en vän av public shaming på facebook men får du inte bättre bemötande än så är det väl bara lägga upp bilderna på deras Facebook och fråga vad de sysslar med.

De har ju helt uppenbart totalt falerat i hantering av väska och får ta sitt ansvar.
Gjordes ingen rapport på detta när du fick väskan?
 

Vax

Medlem
Du visar bild på trasig penna och brallor. Hur gick det med elektroniken? Hänvisar kundtjänst till ARN? Då måste du ha haft högre ersättningskrav än vad de går med på. Ge oss mer info.
En antenn saknas helt, den skulle inte ens gått ner i väskan det packade över sakerna i. En router för lpwan är tilltryckt. Vet inte om den fungerar. En temp sensor fylld med mikkeller No 4 porter. Got baggage handling ville inte skriva en rapport, dock var det en vettig människa så jag skall återkomma till honom igen. Men enligt hand sätt att se det var inte väskan trasig, Iom att någon bytt ut den...

Ursäkta min nyfikenhet, hade du en laptop i väskan(Lenovo)?
Nej ingen dator i väskan, den vara i säker förvar i Businessclass cabinen

Nu är inte jag en vän av public shaming på facebook men får du inte bättre bemötande än så är det väl bara lägga upp bilderna på deras Facebook och fråga vad de sysslar med.

De har ju helt uppenbart totalt falerat i hantering av väska och får ta sitt ansvar.
Gjordes ingen rapport på detta när du fick väskan?
Bilderna jag fick var från killen som möte mig i loungen över skickade via email. Jag fick aldrig se väskan själv. Han kom femton minuter innan boarding.

Du visar bild på trasig penna och brallor. Hur gick det med elektroniken? Hänvisar kundtjänst till ARN? Då måste du ha haft högre ersättningskrav än vad de går med på. Ge oss mer info.
Det har inte ens varit diskussion om ersättningskrav. Ingen på SAS vill ta i ärendet över huvud taget

Äsch det där är ju en Samsonite Curv så det är bara att trycka ut bucklorna
så är den som ny igen i ett nafs.


Haha om jag hade fått väskan skulle jag givetvis försökt med det
 
Last edited by a moderator:

palmen

Moderator
Bilderna jag fick var från killen som möte mig i loungen över skickade via email. Jag fick aldrig se väskan själv. Han kom femton minuter innan boarding.
Så du har inte fått tillbaka väska, men innehållet har du fått?
Kan visserligen förstå att de inte vill skicka ut en väska i det skicket på bagagebandet...
 

Vax

Medlem
Nej och det var just problemmet i Göteborg, väska som kom var hel och de ville inte göra någon anmälan då. Men nu efter att ha prata med dem igen om vad kundtjänst tycket jag skulle göra så har baggage handling i Göteborg visat sin bästa sida och löst det problemet genom att säga att väska är förstörd och inte kom fram. Den väskan som kom var bara för att transportera sakerna hem. Så all heder åt de i Göteborg
 

Vax

Medlem
Så du har inte fått tillbaka väska, men innehållet har du fått?
Kan visserligen förstå att de inte vill skicka ut en väska i det skicket på bagagebandet...
Inte väskan men nästan allt innehåll misstänker att de redan slängde trasig saker på plats och väskan redan är körd i tuggen i Chicago
 

palmen

Moderator
Nej och det var just problemmet i Göteborg, väska som kom var hel och de ville inte göra någon anmälan då. Men nu efter att ha prata med dem igen om vad kundtjänst tycket jag skulle göra så har baggage handling i Göteborg visat sin bästa sida och löst det problemet genom att säga att väska är förstörd och inte kom fram. Den väskan som kom var bara för att transportera sakerna hem. Så all heder åt de i Göteborg

Inte väskan men nästan allt innehåll misstänker att de redan slängde trasig saker på plats och väskan redan är körd i tuggen i Chicago

Låter ju bra att de verkar ha gjort något rätt. Om du nu itne fick din väska borde du ju kunnat ha anmält den som ej levererad, att det kom en annan väska med dina saker har ju inte med saken att göra då din väska fortfarande är borta.
Saknas det alltså saker i väskan som du fått? Dvs de skickade inte med allt i väskan? Om nu ölflaskor gick sönder kan jag väl visserligen förstå att man inte lägger ner massa glassplitter i väskan i onödan.

Du får gärna hålla oss uppdaterade på hur de löser detta. Onekligen är ju väskan totalförstörd det kan de inte snacka sig ur och det är inget "normalt slitage" eller "normal hantering" som vissa andra bolag vill få liknande saker att vara. PING @simon_says91
 

Vax

Medlem
Hej igen. En liten uppdatering. Väskan blev ersatt till 100%, samma väska utan avdrag . Nu är det innehållet kvar. Men heder igen åt bagage hantering i Göteborg som verkligen skrev en bra "report" om det.
 
Toppen