Senaste nytt

Sönder väska under SAS-resa

Glenn E

Medlem
Man tank till väska av Carlton modell fick handtaget avslaget någonstans mellan Göteborg och Phuket via Köpenhamn med SAS och Thai. Registrerade skadan i Phuket men ej blivit ersatt. Vad bör jag göra? Väskan var nog 15 år gammal men i gott skick.
Lite överraskad blev jag att det var möjligt att göra sönder denna mkt robusta modell.
 

sweflyer

Medlem
Helt imponerande, två dagar innan utresa med C till NYC så ringer SAS och meddelar att det går utmärkt att köpa en ny Samsonite väska och skicka in kvitto för att få utbetalning!
Härligt! När jag haft problem har det alltid varit med noname-väskor, men skönt att det även fungerar bra att få en ny kvalitetsväska i ersättning för en skadad sådan.
 

Flyer

Medlem
SAS bagageservice har jag aldrig haft några problem med, fick en ny väska direkt på plats när den andra hade gått sönder.
 
M

Monkey_Class

Guest
Det är därför jag använder samma väskor (typer) som SAS har i lager för när den går sönder så får jag en ny direkt så slipper jag hålla på att strula i efterhand.
Problemet är bara att de kvaliteter som SAS har på utbytesväskorna är så kassa så man får snällt och lydigt stå i kö med jämna mellanrum - lite sisyfos ibland (känns det som) :) men man sparar tid och meck.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

sweflyer

Medlem
Det är därför jag använder samma väskor (typer) som SAS har i lager för när den går sönder så får jag en ny direkt så slipper jag hålla på att strula i efterhand.
Problemet är bara att de kvaliteter som SAS har på utbytesväskorna är så kassa så man får snällt och lydigt stå i kö med jämna mellanrum - lite sisyfos ibland (känns det som) :) men man sparar tid och meck.
Iofs har jag tänkt på det lite som en fördel också. Visst, det är kass kvalitet så man får stå i kö ibland - men man har i alla fall ständigt en fräsch väska om den slås sönder då och då :D
 
Jag fick en väska smashad på väg ner till Athen. På flygplatsen hade de inte min Titan inne, och väskan var så trasig så att jag var tvungen att ha en ny där och då. Valde en Brics-väska istället. Men nu visar det sig att det är en fejk-Brics, en billig piratkopia. Det känns inte ok. Är det någon idé att tjafsa om det tro?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag fick en väska smashad på väg ner till Athen. På flygplatsen hade de inte min Titan inne, och väskan var så trasig så att jag var tvungen att ha en ny där och då. Valde en Brics-väska istället. Men nu visar det sig att det är en fejk-Brics, en billig piratkopia. Det känns inte ok. Är det någon idé att tjafsa om det tro?

Vilket skämt. Vilket bolag flög du med?
 
Toppen