Sökes: Tonga-Stockholm enkelbiljett

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av taxvalp, 22 Mars 2020.

1. Resenären

Resenären Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad sägs om Tor Heyerdahl: ”Kon-Tiki och Ra”...

Nemo gillar detta.
  2. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Robinson Kruse?

AABack2ARN och helgonet gillar detta.
  3. ZZZebra

ZZZebra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med kombinationen av flyg/rese-intresse och fast på en ö utan att kunna ta sig därfrån måste även filmen Cast Away läggas till.

Boken med samma namn handlar om ett annat strandat par (som blev en annan Castaway film): Castaway (book) - Wikipedia

samet och Nemo gillar detta.
  4. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipsen! Biblio-appen har jag redan och den är bra att ha med på resan. Vi besökte nyss Franska Polynesien på samma resa och där läste jag "Headhunders on my Doorstep" av J Maarten Troost som skildrar en resa i samma område. Jag har en liten samling äldre reseskildringar i mitt hemmabibliotek som jag får återkomma til senare.

Vi är för övrigt fortfarande strandade i Tonga, inget nytt...

Juancarlos och Gus gillar detta.
  5. Benz

Benz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Läste en notis igår på Aftonbladet om strandade svenskar. Ett par olika länder nämndes, bl a Tonga. Tänkte givetvis på ts+sällskap då:) Hoppas det löser sig för er.

6. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! Det lär vara oss de syftade på...

peng, Resenären och Benz gillar detta.
  7. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Liten uppdatering för er som är intresserade:

Första veckan som ofrivilligt strandad är passerad. Vi mår bra men är alltjämt fast. Tonga är fortfarande virusfritt och har stängda gränser men har ändå gått i princip full "lock-down" i en vecka. Ingen vi talat med ifrågasätter det rationella med det.

Det pågår försök från EU:s utsända i Fiji att ordna en flight från Fiji till Los Angeles för oss och andra strandade i Söderhavet. Återstår då bara att ta sig till Fiji...

RonnieK och fly4fun gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!