Senaste nytt

Sökes Star Alliance award Göteborg - Sydafrika maj 2022

Tamas

Medlem
Hej! Vinterns USA resa blev avbokade pga. osäkerheten kring destination. Försöker hitta något nytt.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg GOT
  2. Var är din destination? Syd Afrika (JNB eller CPT, eventuellt GBE)
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? T/R
  4. När vill/behöver du resa ut? 5,6 eller 12/5
  5. När vill/behöver du komma hem? Vill spendera 13/5 på plats, så tidigast hem den 14/5
  6. Hur länge vill du vara borta? 10-14 dagar
  7. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna + 2 barn (4, 5)
  8. I vilken kabinklass? Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? *A, undvika EgyptAir
  10. Vad är din budget? 330000 poäng + 2st 2-4-1
  11. Vad är det viktigaste för dig? Minst antal byte och inte mitt i natten
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? nej
 
Slutsatsen på forumet verkar vara att tillgängligheten på diverse sökmotorer och verkligheten ej stämmer i nuläget. Jag föreslår att du ringer SAS bokningstjänst och ser om de kan lösa det åt dig.

Swiss, Turkish och LH verkar gå att lösa med ett byte i Maj 2022.
 

Tamas

Medlem
Jag ringde imorse, men de kan bara söka en datum, hittade inget direkt då tänkte jag komma med lite idéer innan jag ringer igen.

Utresan verkar finnas GOT-IST-JNB den 5/5.
Jag söker ExpertFlyer och hittar(?) CPT-IST-GOT 2 stycken.
Försöker vara kreativ att hitta 2 till. Men verkar inte finnas någonstans. GBE-ADD-CDG-CPH är närmaste jag kom. Men det är bökigt med barn att dela familjen på så sätt.

Kanske blir economy och utlottning :)
 

palmen

Moderator
Jag ringde imorse, men de kan bara söka en datum, hittade inget direkt då tänkte jag komma med lite idéer innan jag ringer igen.

Utresan verkar finnas GOT-IST-JNB den 5/5.
Jag söker ExpertFlyer och hittar(?) CPT-IST-GOT 2 stycken.
Försöker vara kreativ att hitta 2 till. Men verkar inte finnas någonstans. GBE-ADD-CDG-CPH är närmaste jag kom. Men det är bökigt med barn att dela familjen på så sätt.

Kanske blir economy och utlottning :)
Att de bara kan söka 1 datum är skitsnack. Det är något agenten kommit på själv för att hen är lat och vill avsluta ditt samtal så snabbt som möjligt och ta ett nytt (bra för agentens statistik när man tittar antal samtal). Ring igen och hoppas på en agent som vill göra sitt jobb
 

Tamas

Medlem
Att de bara kan söka 1 datum är skitsnack. Det är något agenten kommit på själv för att hen är lat och vill avsluta ditt samtal så snabbt som möjligt och ta ett nytt (bra för agentens statistik när man tittar antal samtal). Ring igen och hoppas på en agent som vill göra sitt jobb
Jag menar de kan söka ett datum i taget. Hon var ju hjälpsam att kolla olika datum, men det finns en bra del av variationer i min förfråga så det är lite tråkigt att sitta vid luren och försöka varenda kombination. Så jag menade.

Alltså att söka 5-12/5 ut och 14-25/5 retur hade varit enklare. Som det går att söka i några sökmotorer.
Om nån har nån tips om hemresan är jag tacksam.
 
Toppen