Senaste nytt

Sökes: Köpenhamn eller Malmö till Melbourne

SimonXYZ

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn eller Malmö
  2. Var är din destination? Melbourne
  3. När vill/behöver du resa ut? 4 december
  4. När vill/behöver du komma hem? 9 december, avresa MEL kväll 7 december med stopp/övernattning på vägen, eller 8 december
  5. Hur länge vill du vara borta?
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Business (eller Förstaklass om max 10000 kr dyrare)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Jag skulle gärna vilja komma under 28000 kr
  10. Vad är det viktigaste för dig? Nattflyg på de långa sträckorna, EB-poäng, 1-2-1 konfig
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Jag kan tänka mig en natt längs med vägen

Det kanske inte finns så mycket att göra på denna, men jag slänger ut frågan ändå om någon är lite mer kreativ än jag. Jag hittar själva följande alternativ som jag gillar förutom priset:

4 dec 13:50 CPH-BKK TG och 5 dec 08:10 BKK-MEL TG
8 dec 15:25 MEL-BKK TG och 9 dec 00:50 BKK-CPH TG

för 37000 kr och

4 dec 12:30 CPH-SIN SQ och 5 dec 07:30 SIN-MEL SQ
8 dec 16:40 MEL-SIN SQ och 8 dec 23:55 SIN-CPH SQ

för 46000 kr.
 

jumbooze

Medlem
Eller så tar du tåget till Göteborg

26000 Qatar Airways från OSL
27000 Etihad från GOT

J klass ger 200% till EuroBonus


Screen Shot 2018-07-03 at 14.51.18.png
 

SimonXYZ

Medlem
Japp, det är ett alternativ som skulle kunna funka. Lite tufft att hinna med 07-flyget bara :) Kanon att det är J-klass.
 

Canadien

Medlem
J klass ger 200% till EuroBonus
Men inte baspoäng väl? Och bara på flygen ned till mellanöstern? Eller har jag läst fel?


SQ har ju kampanj nu i Business från bland annat Stockholm. Sök på SQs sida från Arlanda, kolla sedan om du kan lägga till anslutningar från Malmö. Köpenhamn är ofta 20-30% dyrare än Stockholm.
 

SimonXYZ

Medlem
@jumbooze menar nog SQ-flyget. Ja, jag kollar lite på ARN också, men vill helst inte åka med Moskva-flyget då det går så tidigt, men det kan så klart finnas andra anslutningar.
 

SimonXYZ

Medlem
Sök från Arn så får du stockholmspriset även om de routar via Köpenhamn ut. MMX-ARN-CPH-SIN-MEL

Denna ser bra ut, men jag kommer nog avvakta lite och se om det kommer någon billigare deal. Annars finns det så klart också TG-flyget som också blir J-klass, skulle jag tro - men SQ gillar jag skarp.


Screen Shot 2018-07-03 at 15.43.41.png
 
Toppen