Senaste nytt

Sökes: First class Europa - världen

danielhog

Medlem
Hej!


Det har dykt upp en oväntad lucka i schemat som leder till att jag gärna vill ut och flyga. Har letat under gårdagen utan att hitta något konkret som kändes bra (och framförallt genomförbart utifrån covid), så tänkte att jag ställer frågan här och ser om någon har tips på en bra resa.


Jag vill bränna lite poäng och flyga first, kan utgå från var som i Europa och åka var som, destination är inte prio.



Varifrån vill du börja din resa?
Europa

Var är din destination?
Spelar ingen roll

Typ av resa (enkel eller tur och retur)?
Tur och retur

När vill/behöver du resa ut?
25-28 Augusti

När vill/behöver du komma hem?
Senast kvällen 29/8

Hur länge vill du vara borta? (om du är flexibel med hemresedatum)
Spelar ingen roll.

Hur många personer som skall resa?
1 vuxen

I vilken kabinklass?
First

Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Star alliance

Vad är din budget? (Per person)
Tillräckligt med poäng för en t/r i först.

Vad är det viktigaste för dig?
Att det blir av, kabinklass.

Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Nej.


Tacksam för hjälp och tips!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

LSH

Medlem
Hur har det gått? Jag ska försöka åka LH-F om någon vecka och är förstås nyfiken på hur uniteds tillgång överensstämmer med SAS. Färska rapporter härifrån tyder på att det måste finnas 6 platser. Hittar inga sådana i ditt tidsintervall med 2 och 3 finns på FRA-MEX de närmaste dagarna. Har du ringt och kollat?
 

famhanssons

Medlem
Här är några First ut med LH som kan funka för dig:
upload_2021-8-24_11-46-22.png
 

Attachments

  • upload_2021-8-24_11-45-55.png
    upload_2021-8-24_11-45-55.png
    64,5 KB · Visningar: 121

Senator

Moderator
Här är några First ut med LH som kan funka för dig:
Visa bifogad bild 120716

Nu är det tyvärr bara MEX som är aktuellt då trådskaparen som de flesta av oss andra dödliga inte kommer in i USA ;) Tyvärr visar ExpertFlyer bara F0, F1 eller F2 resten av veckan åt båda håll så sannolikheten att detta finns för EuroBonus verkar väldigt låg.

United visar 3 platser i morgon onsdag på FRA-MEX, men bara business hem.

FRA-GRU visar 5 platser onsdag kväll, 2 platser på torsdag. Om SAS-teorin stämmer så är kanske FRA-GRU något? Samma där tyvärr, enbart Business hem.

Jag skall inte lägga mig i vart alla åker, men just Brasilien står väl på de flesta länders restriktionslista för tillfälle så det kan innebära mer strul vid själva resande. Jag skulle inte själv känna mig bekväm med en nöjesresa till Sao Paolo för tillfälle.
 
Jag skall inte lägga mig i vart alla åker, men just Brasilien står väl på de flesta länders restriktionslista för tillfälle så det kan innebära mer strul vid själva resande. Jag skulle inte själv känna mig bekväm med en nöjesresa till Sao Paolo för tillfälle.
Brasilien har nyligen nedgraderats från virusvariantområde till att bara vara högriskområde: Corona-viruset och hur det påverkar resande | Sida 513 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 
Nu är det tyvärr bara MEX som är aktuellt då trådskaparen som de flesta av oss andra dödliga inte kommer in i USA ;) Tyvärr visar ExpertFlyer bara F0, F1 eller F2 resten av veckan åt båda håll så sannolikheten att detta finns för EuroBonus verkar väldigt låg.

United visar 3 platser i morgon onsdag på FRA-MEX, men bara business hem.

FRA-GRU visar 5 platser onsdag kväll, 2 platser på torsdag. Om SAS-teorin stämmer så är kanske FRA-GRU något? Samma där tyvärr, enbart Business hem.

Jag skall inte lägga mig i vart alla åker, men just Brasilien står väl på de flesta länders restriktionslista för tillfälle så det kan innebära mer strul vid själva resande. Jag skulle inte själv känna mig bekväm med en nöjesresa till Sao Paolo för tillfälle.
Ser ingen skillnad på Sao Paulo och tex Malaga ur smittskyddssynpunkt just nu. Allt beror på vad man gör där. Hyr lägenhet i Itam Bibi, Jardins eller bo på Hilton Morumbi. Åk Uber och festa inte på nattklubb.

Men sen är det väl reseförsäkringen som skiljer också.
 

Senator

Moderator
Brasilien har nyligen nedgraderats från virusvariantområde till att bara vara högriskområde: Corona-viruset och hur det påverkar resande | Sida 513 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Ser ingen skillnad på Sao Paulo och tex Malaga ur smittskyddssynpunkt just nu. Allt beror på vad man gör där. Hyr lägenhet i Itam Bibi, Jardins eller bo på Hilton Morumbi. Åk Uber och festa inte på nattklubb.

Men sen är det väl reseförsäkringen som skiljer också.

Det ser man, det var goda nyheter. Så långt har jag valt att hålla mig borta från alla ställen som UD avråder, men det kommer nog ändras under hösten.
 
Jag följer utvecklingen i Brasilien noga nu för att jag har en resa bokad dit till nyår (flexibel). Lite imponerande att Brasilien nu ger ut ungefär 1,8 miljoner doser per dag och är uppe i över 178 miljoner doser totalt. Landet har 220 miljoner invånare, så det är en bit kvar tills alla har fått minst en dos men det ökar med 10% var 23:e dag.

Brazil: the latest coronavirus counts, charts and maps
 
Toppen