Senaste nytt

Sökes: Eurobonus-resa First/Business till Tokyo mar-apr 2020

tobo

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? Arlanda (ARN)
Var är din destination? Tokyo (HND/NRT)
När vill/behöver du resa ut? Slutet mars, början april
När vill/behöver du komma hem? 1 vecka efter start
Hur länge vill du vara borta? 7 dagar (lite kortare gör inget)
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
I vilken kabinklass? First (prio 1) och business
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance minus Air China
Vad är din budget? (per person) 1 st 2-4-1- Voucher + 225 000 EB-poäng.
Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen ombord och någon trevlig lounge
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Handlar mest om tillgängliga lounger

Har efter mycket påhejjande från en mycket insnöad vän nu lyckats komma upp i c:a 250 000 poäng och två 2-4-1 vouchers. Tänkte använda en av dessa nu då den löper ut vid årsskiftet. Frugan och jag var sugna på Tokyo så jag började ganska nyligen leta med hjälp av min vän, awardfares, experflyer osv. Vissa av verktygen är inte helt lättjobbade men man lär sig med tiden :)

Det verkar dock som om jag timeat detta väldigt dåligt med tanke på följande:
Asiana - skrotar first.
SQ - Lägger ner Köpenhamnsrutten.
Thai - Gör om bonusprogrammet, en herrans massa F efter sista juli försvann.

Hade en i mitt tycke bra rutt planerad, men den byggde helt på Thai F.

ARN -> CDG - LH C
CDG -> BKK - Thai F
BKK -> HND - Thai F

Nu när denna möjlighet har försvunnit vädjar jag till ert fantastiska kunnande. Finns det någon möjlighet att boka någon rutt som liknar den ovan. Det var tanken att bli min första F-resa, frugan har gjort det någon gång tidigare, så det var en rätt viktig del. Går det bara C så absolut men det verkar svårt även det.

Flexibel gällande rutter och hyggligt gällande dagar, men just nu verkar det nästan som om jag får vänta tills Thai (kanske) släpper något igen eller chansa närmare inpå med LH-flighter?

Vad säger expertisen? :)
 

Canadien

Medlem
Ja, det är inte lätt nu att hitta F. Air China kan ju finnas men då tar jag hellre EVA eller SQ i Business.
ANA släpper oftast bara en plats i F så det faller på det. Boka upp något nu i Business och håll sedan koll på om Thai börjar släppa platser, eller som du skrev Lufthansa nära inpå.
 

tobo

Medlem
Tack för snabbt svar, då var det ungefär som jag trodde tyvärr. Däremot tycker jag det ser rätt skralt ut även på Business men det kanske brukar se ut så? Kör jag t ex på awardfares med väldigt lösa filter dyker det upp några få. Går iofs att pussla ihop med en CDG-TPE ner och sedan en ICN-LHR hem, då får man ju se lite fler ställen. Dock "bara" i business då, tåls att funderas på :)

upload_2019-5-10_12-29-35.png
 

Canadien

Medlem
Awardfares är inte så bra på att leta långt fram i tiden eftersom det bara är cachade resultat som andra specifikt letat efter. Kolla istället på United, MilesMore, Lifemiles, SAS eller ANA
 

Abbs

Medlem
Tack för snabbt svar, då var det ungefär som jag trodde tyvärr. Däremot tycker jag det ser rätt skralt ut även på Business men det kanske brukar se ut så? Kör jag t ex på awardfares med väldigt lösa filter dyker det upp några få. Går iofs att pussla ihop med en CDG-TPE ner och sedan en ICN-LHR hem, då får man ju se lite fler ställen. Dock "bara" i business då, tåls att funderas på :)

Visa bifogad bild 90256
Du måste själv söka fram tillgång med custom search så långt fram i tiden. Det du ser i bilden är det andra sökt fram.
 

Canadien

Medlem
Hittar t ex Austrian eller LOT 30/3 till NRT, även Asiana (sökt på SAS sida för star alliance FRA-TYO)
 

tobo

Medlem
Tack för informationen båda två, då blir det en till lång kväll framför datorn med tom blick :D

Vad skulle ni säga om vi nu pratar business som backup, vilket *A som helst utom China fungerar eller är det något som går bort?
 

tobo

Medlem
Tack @Canadien , ska använda i mina efterforskningar :)

Däremot ser jag t ex inte Asiana Business du beskriver ovan när jag söker FRA-TYO på Star Alliance SAS-sidan. Finns en FRA-ICN-NRT med Asiana-Asiana och en med LH-Asiana men båda är economy only. Tänkte mest höra så jag inte söker fel från början.
 
Toppen