Senaste nytt

Sökes: Bonusresa Star Alliance Stockholm - USA

ptotheg

Medlem
Hej! Brorsan fyller 30 i början på januari och är from 1/3 2022 föräldraledig. Tänkte därför försöka boka en Business eller bättre till USA för att se lite hockey och äta gott. Ganska öppen för förslag men vi har tidigare varit flera ggr till Miami, New York och San Franscisco. Boston eller Chicago vore trevligt, eller kanske Washington?


  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? USA, öppen för förslag på destinationer.
  3. När vill/behöver du resa ut? Mellan 11-13/2 eller 18-20/2 -22
  4. När vill/behöver du komma hem? Senast 18/2 eller 25/2 beroende på utresa enl. ovan.
  5. Hur länge vill du vara borta? 5-7 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna.
  7. I vilken kabinklass? I Business eller First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? 256.000 poäng och 2-4-1 Voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att det blir bra nivå på Business/First.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
 

ptotheg

Medlem
Jag har börjat söka via United men tycker inte den är så tydlig längre? Kanske är det bättre att börja leta via Air Canada? Jag har påbörjat letandet där men mestadels bara hittat TAP och 30h+ total restid..

Allt jag hittar renodlat med SAS är en Biz på utresa från CPH 15/2
 

ptotheg

Medlem
Hur tolkas denna? ”Business” (Plus) till ZRH och sen Eco ZRH-BOS?
 

Attachments

  • 7F82F62C-B1D1-4AC6-B332-FF4F87E83101.png
    7F82F62C-B1D1-4AC6-B332-FF4F87E83101.png
    99,7 KB · Visningar: 119

Canadien

Medlem
Början-mitten Feb är lite lågsäsong på awards så jag hade varit lite avvaktande och sett vad SAS släpper 90-120 dagar före avresa. Det brukar öppnas upp en hel del av de vanliga destinationerna (ORD,EWR,IAD) med upp till 8 platser i Business.
 

ptotheg

Medlem
Okej. Kanske fick jag ordning på United. Någon kan väl dubbelkolla om jag tänker rätt:

Utresa 11/2 ARN-FRA-ORD
Hem: 16/2 ORD-FRA-ARN

Detta tolkar jag som Eco till och från FRA och Biz med United mellan FRA-ORD
 

ptotheg

Medlem
Hittat en i början på FEB renodlat SAS men slutet hade passat bättre. Också uppehåll (i NHL) 3-23 feb pga OS. Hittar INGET i Biz till USA öht i slutet på feb? Missar jag något eller släpps det på allt eftersom tror ni?
 

JohanGE

Medlem
Brukar väl dyka upp rätt god tillgänglighet i First med LH till både Chicago och Washington - men de släpps väl 2 veckor innan avresa. Så boka upp en business så länge?
 
Toppen