Senaste nytt

Sökes: Bonusresa/smekmånad till Karibien.

  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Curacao (eventuellt open jaw Aruba/Curacao om möjligt. Eller annan ö i karribien som passar för bröllopsresa. St Lucia hade varit drömmen men verkar inte som att det går att ta sig dit med Star Alliance
  • När vill/behöver du resa ut? 6e November
  • När vill/behöver du komma hem? 27e November
  • Hur länge vill du vara borta? ca 10 nätter
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business (first om möjligt)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Har idag 220 000 EB poäng totalt samt två 2-4-1 vouchers.
  • Vad är det viktigaste för dig? Business
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kan absolut tänka mig men inget måste
Hej och tack för att ni tar er tid.

Börjar kika på award-bröllopsresan nästa höst/vinter men förstår inte riktigt hur jag kan ta mig till Karribien och skulle uppskatta om någon kan komma med förslag.
 

Bankiren

Medlem
Nu är det här inget svar på din fråga riktigt, men ett alternativ är att köra business/first till Miami och sedan åka på en kryssning i Karibien. Det är nog mycket enklare att hitta business till Miami. Jag hittade i alla fall t/r i business för fyra personer nu i mars.
 

Senator

Moderator
Air Canada flyger från Toronto (YYZ) till St. Lucia (UVF) på lördagar och söndagar i november 2020. Kräver övernattning på utresan men borde gå att hitta utan på hemresan.

United flyger från Newark (EWR) på lördagar. Samma sak här; ut övernattning och borde gå att ta allt i ett svep på hemresan. Men det blir då 8 eller 13 nätter.

Air Canada flyger också till St. Kitts (& Nevis) på lördagar från YYZ. Jag har varit på CUR tre gånger och SKB två. Den sena är mycket bättre i mitt tycke. AUA testar vi nu över nyår. Där är det mer shuttle service från USA. T.ex. har United 4-5 avgångar från Newark när vi åker nu i december. Så det borde vara enklare.

Air Canada flyger dagligen till Barbados från YYZ med en B763 som är nog ditt enklaste alternativ att hitta platser. Notera att alla Air Canada flyg utförs av Air Canada Rouge som är deras semesterflyg. Min erfarenhet är att först kolla hotellpriser, och vad det kostar på plats. Blir lätt mycket "högerhands, vänsterhands ekonomi".
 

Senator

Moderator
Tillägga att både Copa Airlines och Avianca flyger till en del karibiska öar från Bogota och Panama City som om ni orkar ner dit och vända är det ett alternativ.
 

JAW

Medlem
Kanske inte svar på hela frågan men det finns flera bra options med Star Alliance till Karibien.
Vi har använt bl.a. följande flighter när vi flugit från CPH till Karibien för att segla, men det borde även fungera från Stockholm, ev med någon connection. Dock har vi inte bokat awards utan köpt ec premium biljetter.

BVI: CPH-New York-St Thomas med SAS+United, sedan ”fast ferry” till Tortola (BVI), inkl övernattning i New York. Granne med Tortola ligger Richard Bransons Necker Island en privat lyxresort med möjlighet att boka rum under vissa Celebration weeks.
En kul historia var när vi seglade förbi Necker Island en måndag morgon för några år sedan. En rib-båt med Richard Branson ombord passerade 50 meter akter om oss. Han vinkade glatt till oss ... vi vinkade också . Han var på väg från flygplatsen på Tortola till Necker Island ... och vi var på väg till Anegada, en vacker korallö i nordöstra BVI.

St Martin: CPH-New York-St Martin med SAS+United, inkl övernattning i New York. St Martin ligger ganska nära både Anguilla som har flera trevliga lyxresorts och St Barth som är häftigt.

Grenada/Grenadines CPH-Toronto-Grenada (GND) med Air Canada, inkl övernattning i Toronto, man hinner även med en trevlig biltur till Niagara falls. I Grenadines finns några lyxresorts på tex Palm Island och Petit St Vincent.
 

ulagun

Medlem
Stort tack för alla hjälpsamma svar, det slutade med att vi bokade ARN-AKL i C med SQ istället och tanken är att vi därifrån tar oss till Fiji, Karibien får bli en annan gång. Tack igen!
Har ni övervägt Cook Islands?
T.ex med övernattning i en av "smekmånadshyddorna" på One Foot Island.
 

Karim

Ny medlem
Ola, använder du dig av Awardfares för att göra dessa sökningar? Eller sitter du och klickar på SAS awards egna bokiningsmotor?
 
Toppen