Senaste nytt

Sökes: bonusresa/smekmånad i First

Gustafo

Medlem
Söker förslag på vår första bonusresa och tillika smekmånad i maj.
  1. Varifrån vill du börja din resa? TBS i första hand, annars IST eller ARN
  2. Var är din destination? var som helst varmt
  3. När vill/behöver du resa ut? avresa efter 24 maj 2020
  4. När vill/behöver du komma hem? flexibelt
  5. Hur länge vill du vara borta? ca två veckor, flexibelt.
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? First, åtminstone en stäcka, businessclass i andra hand.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? bästa möjliga
  9. Vad är din budget? (per person) 75 0000 eurobonuspoäng (totalt 150k) + en 2-4-1
  10. Vad är det viktigaste för dig? Firstclass, solig destination
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? gärna men inte nödvändigt.
Tack!
 
Söker förslag på vår första bonusresa och tillika smekmånad i maj.
  1. Varifrån vill du börja din resa? TBS i första hand, annars IST eller ARN
  2. Var är din destination? var som helst varmt
  3. När vill/behöver du resa ut? avresa efter 24 maj 2020
  4. När vill/behöver du komma hem? flexibelt
  5. Hur länge vill du vara borta? ca två veckor, flexibelt.
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? First, åtminstone en stäcka, businessclass i andra hand.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? bästa möjliga
  9. Vad är din budget? (per person) 75 0000 eurobonuspoäng (totalt 150k) + en 2-4-1
  10. Vad är det viktigaste för dig? Firstclass, solig destination
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? gärna men inte nödvändigt.
Tack!

Först och främst, gratulerar till kommande giftemål och välkommen till BC :)
Antar du menar 75 000 per person, detta räcker tyvärr inte till någon första klass från EU -> USA/ASIA då det tyvärr krävs mer.

Du får nog sikta på att dra ihop lite mer poäng eller så blir de business class.

First class priser för Eurobonus enligt nedan T&R

Nordamerika zon (Canada, USA, Mexico, Panama) 175 000 Poäng - för 2 pers med en 2-4-1
Sydamerika eller Asien 225 000 Poäng - för 2 pers med en 2-4-1

Det är ens knapert att försöka få till First ena vägen till Nordamerika och Business hem, det är 152 500 poäng för 2 pers med voucher, och då finns bara Lufthansa First class som öppnar sina platser 14 dagar innan avresa.
 

Gustafo

Medlem
Tack så mycket för snabbt svar och grattulationer!

Förhoppningsvis hinner jag dra in tillräckligt med poäng under första kvartalet. Jag får göra ett försök på Lufthansa First class 14 dagar innan annars blir det att skjuta på det tills jag får tillräckligt med poäng. :)
 
Tack så mycket för snabbt svar och grattulationer!

Förhoppningsvis hinner jag dra in tillräckligt med poäng under första kvartalet. Jag får göra ett försök på Lufthansa First class 14 dagar innan annars blir det att skjuta på det tills jag får tillräckligt med poäng. :)
Ett tips är att boka upp något business class alternativ till USA exempelvis redan nu och sedan boka om närmare inpå till Första klass för 150 kr per person + eventuellt nya skatter.

Business class för 2 pers med voucher T&R USA är 130K poäng
 

Gustafo

Medlem
Nytt försök drygt ett år senare med något större budget.. :) Flygupplevelsen är prio!
  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? var som helst varmt.
  3. När vill/behöver du resa ut? efter feb 2022 eller senare om möjligt
  4. När vill/behöver du komma hem? flexibelt
  5. Hur länge vill du vara borta? ca två veckor, flexibelt.
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? First, åtminstone en stäcka, businessclass i andra hand.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? bästa möjliga
  9. Vad är din budget? (per person) 120 000 eurobonuspoäng/person (totalt 240k) + två Amex 2-4-1 (varav en går ut den 28/2)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Firstclass, solig destination
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? gärna men inte nödvändigt.
Tacksam för alla tips!
 

palmen

Moderator
Nytt försök drygt ett år senare med något större budget.. :) Flygupplevelsen är prio!
  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? var som helst varmt.
  3. När vill/behöver du resa ut? efter feb 2022 eller senare om möjligt
  4. När vill/behöver du komma hem? flexibelt
  5. Hur länge vill du vara borta? ca två veckor, flexibelt.
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? First, åtminstone en stäcka, businessclass i andra hand.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? bästa möjliga
  9. Vad är din budget? (per person) 120 000 eurobonuspoäng/person (totalt 240k) + två Amex 2-4-1 (varav en går ut den 28/2)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Firstclass, solig destination
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? gärna men inte nödvändigt.
Tacksam för alla tips!
First Class finns det inte mycket att välja på, det som går att boka är ANA F. Har lite dålig koll på om de bara släpper en plats eller två.

Mitt tips blir därmed att ni försöker hitta ANA F från London eller Frankfurt till Tokyo. Från Tokyo kan ni sedan åka vidare till större delen av Asien. Ska ni åka efter februari 2022 så kommer ni inte kunna boka med den voucher som går ut nu. Med ANA kan ni dock boka ett år fram i tiden sånär som på någon dag (har för mig det är 355 dagar).

Tänk lite på var i Asien ni kan tänka er att resa och leta på United/Air Canadas sidor vad för bonusplatser som finns dit från Tokyo. Jag har själv en bokning till Vietnam från Stockholm via Frankfurt och Tokyo under 2022 bokad.
 
Toppen