Senaste nytt

Sökes: Awardresa/poängresa - Trinidad, Jamaica eller Kuba

CoooC

Medlem
När du säger att din vän inte får visum pga besök i "fel" länder, menar du att han verkligen inte kan få visum, eller menar du att han inte kan söka ESTA? Om det är det senare så kanske ni skulle fundera på om han kan tänka sig att söka ett "riktigt" visum då det ger er fler valmöjligheter. Vi är ett antal personer här på forumet (inklusive mig) som inte längre kan söka ESTA pga besökta länder, men så länge man har haft en god anledning att besöka länderna så brukar det som svensk inte vara något problem att få visum beviljat. Det är ju dyrare än ESTA och lite besvärligare då det är ganska mycket formulär att fylla i och kräver besök på amerikanska ambassaden, men när det väl är beviljat så gäller det i 10 år, så det kan ju eventuellt vara bra att ha även inför framtida resor.

10-årigt visum är kanon. Jag har dubbelt medborgarskap. Sverige + Iran. Född i Iran och varit där senast 2019. Har amerikanskt visum fastklistrat i mitt förra makulerade svenska pass så får resa med dubbla svenska pass när jag reser till USA. Inga konstigheter.
 
Toppen