Sökes: Awardresa/poängresa från Stockholm till Maldiverna December 2021

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av HåkanssonJ, 3 Januari 2021.

1. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Detta gäller ju en resa om 11 månader och då kan ju resandet se helt annorlunda ut. Framförallt om stora delar av världen (den rika delen i alla fall...) är vaccinerade.

2. CoooC

CoooC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Denna rutt är inget du skulle rekommendera då?

upload_2021-1-6_11-48-13.png

3. CoooC

CoooC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pratade med Sveg idag som bekräftade att inga biljetter finns tillgängliga med Singapore. Dock verkar det nu finnas tillgänglighet på Thai längre fram än bara 90 dagar framåt. Agenten som jag pratade med som i övrigt lät väldigt kompetent påstod att han både kan se tillgänglighet på Thai i sommar/höst och att han ticketerat flera sådana resor senaste dagarna.

palmen, Jane Insane och HåkanssonJ gillar detta.
  4. HåkanssonJ

HåkanssonJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förstår, får helt enkelt vänta och se vad som händer och vad som dyker upp - får hoppas på att Turkish eller Austrian släpper flyg direkt till MLE istället, räknar inte med Singapore Airlines.

Anledningen till att jag skrev 31/3 är för att min voucher löper ut då - och vill helst inte att den brinner inne. Kommer förvisso få ihop till en ny voucher innan den 31/4 (skatt som ska betalas), men den hade jag gärna sparat. Resmålet går i slutet av december (20/12 +/-3 dagar) och retur (30/12 +/- 3 dagar).

Det låter ju lovande. Får testa ringa in dagligen och se vad dom kan hitta verkar det som. Hur var det nu med Lufthansa Business? Gick det att boka awards med dem (förstår det som att Lufthansa First däremot inte är möjligt/max släpps 14 dagar innan när jag har läst runt?).

5. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I Business? Ekonomi har väl gått att boka med längre framförhållning

Jane Insane gillar detta.
  6. CoooC

CoooC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu blir jag dessvärre osäker :(. Vi pratade bara om First och Business så jag gjorde misstaget och antog att det var Businessbiljetter på tal. Får bli ett nytt samtal dit.

7. CoooC

CoooC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fortfarande 90 dagar som gäller på First och Business verkar det som. :(

palmen, Linmet, Jane Insane och 1 annan gillar detta.
  8. Tonton

Tonton Medlem

Nu har jag personligen inte testat Air India Business Class på en Narrow Body - men jag har inte hittat någon positiv review på nätet om det iaf. Det är ändå en flight på drygt 5h som det rör sig om.

Här är en review från OMAAT. Air India A321 Business Class Review I One Mile At A Time

Min take på det:
    1. Hade jag hittat andra alternativ så hade jag valt det
    2. Hade jag inte hittat några andra alternativ så hade jag tagit detta direkt. Då får jag chans att bilda mig min egen uppfattning också :)

CoooC gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!