Sökes: Awardresa/poängresa från Göteborg till Malé (Maldiverna) mars 2021

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av JoachimG, 7 Januari 2021.

1. CoooC

CoooC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känns lite bortkastat att betala för Business när större delen av resan är i Ekonomi. SAS "Business" är ju egentligen SAS Plus på så korta resor och skiljer inte nämnvärt från SAS Economy. Air India Business har jag ju inte hört gott om heller.

Jag skulle köra Ekonomi hela vägen och spara 60 000 poäng.

Men visst, du kan ju behålla bokningen i hopp om att hitta Business på långflygen också och i värsta fall nedgradera någon vecka innan avresa.

Last edited: 14 Januari 2021
    JoachimG gillar detta.
  2. Rickard_O

Rickard_O Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag personligen skulle köpa resan hos lufthansa helt i ekonomi än att bränna alla dom poängen på att mestadels flyga ekonomi.
    Blir 3,500:- extra per näsa och ni behåller poängen.

JoachimG, Autonom och CoooC gillar detta.
  3. CoooC

CoooC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ...och tjänar fler poäng! :)

Autonom gillar detta.
  4. Rickard_O

Rickard_O Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Amen!
    Tänkte inte ens på det, känns som en no brainer nu! :cool:

Autonom gillar detta.
  5. JoachimG

JoachimG Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för input!

Tolkade killen hos SAS som att det var 110 000 i ekonomi hela vägen, men förstår nu att det nog var om man endast ändrade resan dit till endast ekonomi. Är ju mer värt att boka om till ekonomi hela vägen och spara 60k poäng, sen hoppas på att vi kan lösa andra biljetter längre fram. Vill helst inte lägga mer cash, då vi vill försöka maximera budget för hotell.

CoooC gillar detta.
  6. CoooC

CoooC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du ändrar till ekonomi så kanske det finns direktflyg från Göteborg till Frankfurt? Är rätt drygt att mellanlanda i Stockholm och kostar nog lite extra i skatter och avgifter också.

JoachimG gillar detta.
  7. JoachimG

JoachimG Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det ifrågasatte jag också vid bokning då jag såg biljetter tillgängliga på United men agenten kunde inte hitta Göteborg - Frankfurt. Ett annat alternativ är att förlänga resan med en natt och boka hemvägen med Lufthansa via Frankfurt också i ekonomi. Då slipper man vägen förbi New Delhi med Air India.

Ett tredje alternativ är att boka något längre fram. Jag har sökt och uppfattat att Lufthansa släpper Business 180 dagar innan. Hittar dock inte ens business vid det datumet i juli heller. Någon som har tips på hur man kan tänka för att boka en ”värd” resa i Business till Maldiverna?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!