Senaste nytt

Sökes: Awardresa/poängresa från Europa till Costa Rica Januari 2021 (ej transit USA)

Ubbe

Medlem
"
  1. Vad är din budget? (per person) >600k Eurobonuspoäng och 3st 2-4-1 vouchers"

    Ska inte alltid en 2-4-1 resa starta i Scandinavien? Minns jag så fel?
 
  • Gilla
Reactions: JPE

Tonton

Medlem
"
  1. Vad är din budget? (per person) >600k Eurobonuspoäng och 3st 2-4-1 vouchers"

    Ska inte alltid en 2-4-1 resa starta i Scandinavien? Minns jag så fel?

Vet inte om du är ironisk, med tanke på senaste veckornas bokningskaos - men nej, en 2-4-1 behöver absolut inte starta i Skandinavien. Jag har bokat fler 2-4-1-resor med start utanför Skandinavien, än med start från Skandinavien.
 

CoooC

Medlem
Vi tänkte flyga vidare från San José till Tambor (vilket verkar vara en häftig flygupplevelse)
Därifrån ta en taxi till Santa Teresa.

Kul! Jag och en kompis roadtrippade från San José till Santa Teresa och flög tillbaks till San José via Tambor påväg hem. Detta var i mars 2020. Åkte hem nästan enligt plan (SJO-PTY-IST-FRA-ARN fick bytas ut mot SJO-BOG-BCN-FRA-ARN). Sista dagarna var det mesta stängt pga Corona.
 

Ubbe

Medlem
Vet inte om du är ironisk, med tanke på senaste veckornas bokningskaos - men nej, en 2-4-1 behöver absolut inte starta i Skandinavien. Jag har bokat fler 2-4-1-resor med start utanför Skandinavien, än med start från Skandinavien.
Nej absolut inte. Jag är 98% säker på att regeln om Skandinavien har funnits med tidigare. @palmen kanske minns om och när detta ändrades.
 

palmen

Moderator
Nej absolut inte. Jag är 98% säker på att regeln om Skandinavien har funnits med tidigare. @palmen kanske minns om och när detta ändrades.
Nej, den regeln finns inte, har den funnits så är det väldigt länge sedan. Finns en tråd från 2015 där reglerna verkar ha sammanfattas första gången och du kan där läsa. Finns en tråd tidigare från 2011, men orkar inte läsa igenom den för att se om något står nämnt tidigare (är ca 2000 inlägg).
  • Du får börja din bonusresa från valfri Star Alliance avreseort (och antagligen valfri Wideroe, Estonian Air avreseort). Inte nödvändigt att påbörja resan från Skandinavien.
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015) | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

Ubbe

Medlem
Hej kamrater.
Hittade inlägg som styrker att regeln har funnits. SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Hittade ett inlägg till där jag t.om kan citera mig själv, så då måste det vara rätt ;-)
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Då skulle det även vara SAS destination på SAS-metall. Allt har inte blivit sämre med åren.

Gott minne men inte uppdaterad :)
 
Last edited:
Toppen