Senaste nytt

Sökes: Awardresa eller poängresa till Cancun, Mexiko (Cun)

Senator

Moderator
jajemen, såg dem, men tänkte man kommit längre sedan 2015 och 2016 och min fråga var egentligen för a321, men det kunde jag kanske kläckt ur mig :).

Så gubben har sökt men tyckte inte det var relevant ;)

ha ha.. hårdvaren är ganska snarlik om jag ser rätt. 2-2 som de flesta nordamerikanska flygbolag i Business/Domestic First. Mat/service/dryck borde vara likvärdig det som rapporterna skriver om.

Air Canada - Our Fleet

OK, verkar vara från OCT29 som YYZ-CUN är schemasatt med a330

Jag har åkt den som har "Classic Pod - Air Canada Signature Class". Har undvikt den ett tag ;)
 

falling

Medlem
Ingen som åkt med Air Canada Rouge?

Ingen som åkt flera olika plan med Air Canada som kan ge en liten jämförelse?

Ber om ursäkt för alla frågor, men vill ju gärna det blir bra.
Vi åkte med Air Canada till Cancun precis innan Corona eländet drog i gång ordentligt i mars förra året. Var 767:a med Rouge när jag gjorde bokningen, men några dagar innan avresa ändrades det till vanliga Air Canada 777:a om jag minns rätt, samma inredning som vi hade på flighten mellan München och Toronto. Dock ingick inte bubbel ombord utan kostade extra eftersom det var till leisure destination enligt pursern. Lite enklare mat också om jag minns rätt, minnet är lite dimmigt - det var en lång resa med en 4 åring och en 9 månaders bebis :)
 

Thornado

Medlem
Nu frågade du ju om att boka en awardbiljett, men eventuellt skulle du ju kunna överväga denna deal också:

[Business class] Arlanda-Boston t/r ca 7000 kr, Boston-Arlanda t/r ca 5500 kr (TAP Portugal) | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

(Trådtiteln säger Boston, men i det länkade inlägget från @richard87 så går det även att boka till Cancun - ca 10000 SEK för dina datum och ger ca 26k poäng). Kostar mer i pengar, men är fortfarande en bra deal och ger dig ännu mer poäng som du kan spendera vid ett annat tillfälle istället.

Edit: Ger dig också bara ett byte och ingen risk för Air Canada Rouge, utan "riktig" business class med A330 på långa benet LIS-CUN.
 

Brandten

Medlem
Ingen som åkt med Air Canada Rouge?

Ingen som åkt flera olika plan med Air Canada som kan ge en liten jämförelse?

Ber om ursäkt för alla frågor, men vill ju gärna det blir bra.
Jopp. Fick till en schysst Air Canada bokning en av gångerna / ett år när jag skulle till/från CES i Vegas. Ny business, gammal business, lie flat, inte lie, A330, B787, B777, Air Canada Rouge (som inte har business). Några gånger kommer jag ihåg allt och det var grymt bra! Andra gånger lite mer suddigt (mycket fika ) men också riktigt bra!
 

Brandten

Medlem
Finns ju egna Covid-19 trådar men är väl lika bra att skriva i den tråden det gäller. Har TS koll på reglerna för att komma till CUN i dessa tider? När ska man topsas? Före resa? Vid mellanlandning? Bevis vid ankomst? Så många frågor. :)

Till Zanzibar verkar det ju tex bara vara att flyga ner till. Inga tester alls?
 

JoNi

Medlem
Finns ju egna Covid-19 trådar men är väl lika bra att skriva i den tråden det gäller. Har TS koll på reglerna för att komma till CUN i dessa tider? När ska man topsas? Före resa? Vid mellanlandning? Bevis vid ankomst? Så många frågor. :)

Till Zanzibar verkar det ju tex bara vara att flyga ner till. Inga tester alls?

Det är först i oktober. Tänkte sätta mig in i det i god tid innan :). I ämnet ovan, föredrog du någon flygplanstyp?
 

Brandten

Medlem
Det är först i oktober. Tänkte sätta mig in i det i god tid innan :). I ämnet ovan, föredrog du någon flygplanstyp?
Tyckte inte om AC's A330. Vet inte hur många dom har kvar och vilken som har gamla kabinen men stolarna var FÖR vinklade. Som tur var fick vi equipment change så fick den betydligt fräschare och trevligare B777 på nästa leg. Som sagt... Just dessa dokumenterade resor var efter 4 dagar fest i Vegas + fika på flygen så du bör nog leta runt på forumet för fler rapporter.

Här
https://www.businessclass.se//forum...russels-airlines-bäst-i-business-class.36280/


Sidan 23 och fram tror jag här
Semilive: Varför 63h resa är roligare än 31h - CES 2017 rapportering | Sida 25 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

JoNi

Medlem
Jag trodde jag hittat en bra rutt nu men hade fokuserat på ditresan. På hemresan hade jag tänkt mig TAP, men såg att dagen jag ville åka hem fanns enbart Ekonomi. Dagen efter Business.. Jag har sökt på united.com. Kan det vara så att alla awardtrips inte finns med på deras sida? Man kanske har större tur då man ringer dit man ska boka?
 

Protein48

Medlem
Jag trodde jag hittat en bra rutt nu men hade fokuserat på ditresan. På hemresan hade jag tänkt mig TAP, men såg att dagen jag ville åka hem fanns enbart Ekonomi. Dagen efter Business.. Jag har sökt på united.com. Kan det vara så att alla awardtrips inte finns med på deras sida? Man kanske har större tur då man ringer dit man ska boka?
De lediga awardplatser som SAS hittar behöver nödvändigtvis inte stämma överens med United, som egentligen bara är en indikation på vad som kan vara ledigt. Det absolut bästa (vilket man ändå måste göra) är att ringa till SAS och be dem kolla vad som finns bokningsbart för Eurobonus.
 
Toppen