Senaste nytt

Sökes: Awardresa eller poängresa till Cancun, Mexiko (Cun)

JoNi

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda eller Köpenhamn
  2. Var är din destination? Cancun, Mexiko
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? 7-15 Oktober
  5. När vill/behöver du komma hem? hemma (Arlanda eller Köpenhamn) 25 oktober
  6. Hur länge vill du vara borta? se 4 och 5
  7. Hur många personer som skall resa? 1 Vuxen
  8. I vilken kabinklass?
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  10. Vad är din budget? (per person) Jag har ca 200.000 eurobonuspoäng samt en 2-4-1 voucher. Jag antar jag inte har någon nytta av vouchern men tänkte det var bra att nämna just in case.

  11. Vad är det viktigaste för dig? Helst lite tid vid varje mellanlandning (typ 2-4 timmar)

  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

 

Tveket

Medlem
TAP ser (enligt Expertflyer) ut att ha hyfsad tillgänglighet:

Tex:

UT 11/10 eller 13/10

TP783 ARN-LIS A320 (C)
TP176 LIS-CUN A330 (C)

HEM 19/10, 21/10 eller 23/10

TP177 CUN-LIS A330 (C)
TP782 LIS-ARN A320 (C)

Turkish ser också ut att ha en hel del tillgänglighet i business Istanbul<->Cancun under samma period. Utresan blir dock ganska lång då det är en triangelflygning via Mexico City (med deras nya dreamliner). Hemresan bättre då den går direkt från CUN till IST. Anslutningarna ARN-IST verkar vara svårare få till i business, men Econmy finns.
 

pljung

Medlem
Söker också Awardresa till Cancun, och med dessa förutsättningar.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Landvetter (Arlanda & Kastrup kan fungera också)
  2. Var är din destination? Cancun, Mexiko
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? 4-6/5 2021
  5. När vill/behöver du komma hem? 14-16/5 2021
  6. Hur länge vill du vara borta? 10-12 dagar
  7. Hur många personer som skall resa? 2 Vuxna
  8. I vilken kabinklass?
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  10. Vad är din budget? (per person) Har totalt c:a 180.000 eurobonuspoäng som kan spenderas tillsammans med 2-4-1 voucher.

  11. Vad är det viktigaste för dig? Avresa 6/5 samt åter hemma 16/5 är det mest optimala för att passa in med arbetet på hemmaplan

  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

Tveket

Medlem
Söker också Awardresa till Cancun, och med dessa förutsättningar.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Landvetter (Arlanda & Kastrup kan fungera också)
  2. Var är din destination? Cancun, Mexiko
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? 4-6/5 2021
  5. När vill/behöver du komma hem? 14-16/5 2021
  6. Hur länge vill du vara borta? 10-12 dagar
  7. Hur många personer som skall resa? 2 Vuxna
  8. I vilken kabinklass?
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  10. Vad är din budget? (per person) Har totalt c:a 180.000 eurobonuspoäng som kan spenderas tillsammans med 2-4-1 voucher.

  11. Vad är det viktigaste för dig? Avresa 6/5 samt åter hemma 16/5 är det mest optimala för att passa in med arbetet på hemmaplan

  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej


UT 5/5

TP783 ARN-LIS A320 (C)
TP176 LIS-CUN A330 (C)

alternativt

TK1798 GOT-IST A321 (Y)
TK181 IST-CUN 787-9 (C)

UT

HEM 15/5

TP177 CUN-LIS A330 (C)
TP1368/1356 LIS-LHR A320 (C)
SKXXX LHR-ARN/CPH?

alternativt (men utanför din ram) 17/5

TK181 CUN-IST 787-9 (C)
(TK1797 IST-GOT A321 (Y))
(TK1629 IST-MUC A330 (C)/LH2428 MUC-GOT A320 (C/Y)
 

JoNi

Medlem
Jag har försökt hitta lite olika alternativ själv på united.com och jag hittade att det fanns både tap portugal, turkish och lufthansa vid de datumen jag tittade på.

För att boka resan, är det då bäst att ringa SAS Tallinn och be dem boka resan? De drar då poäng och 2.4.1 vouchern?

En andra fråga är då jag tittar kostar det lika många poäng vare sig jag tar TAP, Lufthansa eller annat Star Alliancebolag, kan det stämma?

Sista frågan är då antal poäng. Jag ser resor med Star Alliance kostar 130.000 poäng i business class. Tolkar jag det rätt om jag tänker att Business tur och retur kostar 65.000 poäng tur & retur i business? Det låter lite, men tänkte att ni är ju proffs och har säkert en annan syn.

Stort tack för hjälpen för inlägget ovan, det har blivit mycket surfande sedan dess.
 

Tonton

Medlem
Jag har försökt hitta lite olika alternativ själv på united.com och jag hittade att det fanns både tap portugal, turkish och lufthansa vid de datumen jag tittade på.
Fint - då är det bara att välja och vraka :)

För att boka resan, är det då bäst att ringa SAS Tallinn och be dem boka resan? De drar då poäng och 2.4.1 vouchern?
Ja, du ringer 018-numret. Nu går det inte till Tallinn längre, men koncepter är detsamma. Du säger var du ska åka och på vilka datum, så sköter ni bokningen över telefonen. De kommer därefter dra både poäng och voucher från dig.

En andra fråga är då jag tittar kostar det lika många poäng vare sig jag tar TAP, Lufthansa eller annat Star Alliancebolag, kan det stämma?
Ja, Eurobonus jobbar med fasta poängtabeller. Du kan se den här: Star Alliance-poängtabell – vart du kan resa med dina poäng | SAS

Sista frågan är då antal poäng. Jag ser resor med Star Alliance kostar 130.000 poäng i business class. Tolkar jag det rätt om jag tänker att Business tur och retur kostar 65.000 poäng tur & retur i business? Det låter lite, men tänkte att ni är ju proffs och har säkert en annan syn.
Korrekt! En resa i Business Class från Europazonen till Nordamerikazonen kostar 130 000 poäng. Med en 2-4-1-voucher blir det 50% rabatt - såldes en kostnad om 65 000 poäng.

Lycka till!
 

dala

Medlem
Sista frågan är då antal poäng. Jag ser resor med Star Alliance kostar 130.000 poäng i business class. Tolkar jag det rätt om jag tänker att Business tur och retur kostar 65.000 poäng tur & retur i business? Det låter lite, men tänkte att ni är ju proffs och har säkert en annan syn.

Är inte säker på att jag förstår vad du frågar. Business ToR Sverige - Nord och Mellanamerika kostar 130k poäng oavsett vilket Star Alliance bolag du flyger med. Se här: Star Alliance point chart – Where can you travel with your points | SAS

Skatter och avgifter kan skilja beroende på rutt och flygplatser. FRA bland de dyrare.

Var kommer siffran 65k ifrån? Med 1 voucher blir det halva antalet poäng för en person, det du menar?
 
Toppen