Senaste nytt

Sökes Award - Vilket Star Alliance är att föredra till New York enligt dig?

Mr Basic

Medlem
@Maja
Flög Austrian B777 på en 11 timmars dagflight (låg/sov inget). Bra mat, dryck och service. IFE var iaf ok då jag inte minns ngt annat. Minns kabinen som ”ljus & fräsch”. Har inte åkt med SAS ”nya” (än) men Austrian var bättre än SAS gamla. :D

Edit. för övrigt enda ggn jag varit ombord vid en ”go around”.
 

Maja

Medlem
@Maja
Flög Austrian B777 på en 11 timmars dagflight (låg/sov inget). Bra mat, dryck och service. IFE var iaf ok då jag inte minns ngt annat. Minns kabinen som ”ljus & fräsch”. Har inte åkt med SAS ”nya” (än) men Austrian var bättre än SAS gamla. :D

Edit. för övrigt enda ggn jag varit ombord vid en ”go around”.
Tack för input! Detta är en kväll/nattflygning, men mycket kortare då det är EWR-VIE så är ju bara en flygtid på 8.20h.

SAS gamla är inte mycket att hänga i julgranen i jmf med många av dagens Businesskabiner, men SAS nya gillar jag. :) Dock inte alltid stolen som jag haft en del bekymmer med att det varit punktering och luften har gått ur den. Då är den verkligen ingen bekväm historia.

Tack @Brandten Ska ta och läsa dina inlägg igen och fräscha upp minnet.

Laddar nu upp för att ringa SAS imorgon och se vad som går att boka. Håller tummarna att jag får tag i någon av de handläggare som vet vad de sysslar med och låter en söka segment för segment. Annars lär jag vara tvärkörd som alltid utgår ifrån GOT. :eek::oops:
 

Frisk78

Medlem
Jag skulle nog säga att SAS egentligen är bästa alternativet på sträckan, men vill man ha variation så skulle jag titta på United eller Turkish istället som har en annan ombordupplevelse.

Austrian kan kanske vara ett alternativ, men jag har för mig att de bara flyger på sommaren.

United´s business var jag då väldigt nöjd med när jag provade den för första gången i januari förra året. Det mesta var bra faktiskt, kommer inte på något jag tyckte var mindre bra.
Jag flög sträckan MUC-ORD i och för sig.
upload_2021-2-7_21-9-0.png
 

JPE

Medlem
United´s business var jag då väldigt nöjd med när jag provade den för första gången i januari förra året. Det mesta var bra faktiskt, kommer inte på något jag tyckte var mindre bra.
Jag flög sträckan MUC-ORD i och för sig.

Samma här! Bra mat och bra service, sköna stolar och så fick man tofflor också. :) Jag flög FRA-IAD (777, nya polaris).
 
Toppen