Senaste nytt

Sökes Award - Vilket Star Alliance är att föredra till New York enligt dig?

Maja

Medlem
Vad är problemet med 4 dagar flyg, 2 dagar Hawaii? Ser inga problem :D
Jag har redan specat upp alla flyg, förutom anslutningsflygen och om jag snor till mig två extra dagar så bör vi få en vecka på Hawaii. Det ska vara görligt!

Får ta dusten med chefen sen. Har redan bokat Tokyo, med SAS under höstlovet och behöver ta ledigt 2 dagar då samt en vecka i oktober för min First First. Ja, ja, det mesta brukar lösa sig på något sätt. Bättre att boka och fråga sen har jag lärt mig här! :D
 

Canadien

Medlem
On ni reser 2 till NY hade jag föredragit Uniteds 'nya' polaris. Finns på 777-300ER, vissa 777-200 samt 787-10

United 787-10 Polaris Business Review I One Mile At A Time

Du har ett antal bytesorter att välja på i Europa, t ex Bryssel som i länken ovan, eller de vanliga Star-hubbarna. Men UA flyger ju även till orter som man kanske inte vanligen byter på med Star, se nedan för destinationer från/till Newark

Screenshot_20210103-132747_Chrome.jpg


Nu går väl inte alla dessa linjer året runt, och inte alla med rätt flygplanstyp. Men du kan ju kika runt. Kombinera New Yorkresan med ett dygn i Milano på ditvägen och ett dygn i Edinburgh på hemvägen t ex.
 

mha321

Medlem
Bra idé generellt om Polaris tycker jag. Jag har visserligen inte testat den sjläv, men hört mycket bra.

Det som känns lite "vådligt" med den varianten är att de väl forttsatt har kvar 2-4-2 business på 777-200 (och på rätt många av dem). I covid-tider kan det ju ske ändringar med väldigt kort varsel. Nu ska det väl förhoppningsvis vara lite stabilare om ett år, men det gäller att hålla koll på en bokning och se till att de inte byter runt när läget stabiliserar. För den där 2-4-2 är inte rolig.

På Bryssel, som @Canadien har med som exempel, flyger man väl just nu äldre 787, vilket inte har Polaris mer än på något enstaka flygplan. Den har inte heller den riktigt dåliga kabinen, utan mitt emellan.

Men förhoppningsvis ska väl majoriteten ha det innan 2021 -- officiella planen är väl att det mesta skulle vara klart före slutet på 2020, men sedan kom det ju något i vägen...
 

Taggen

Medlem
Jag har redan specat upp alla flyg, förutom anslutningsflygen och om jag snor till mig två extra dagar så bör vi få en vecka på Hawaii. Det ska vara görligt!

Får ta dusten med chefen sen. Har redan bokat Tokyo, med SAS under höstlovet och behöver ta ledigt 2 dagar då samt en vecka i oktober för min First First. Ja, ja, det mesta brukar lösa sig på något sätt. Bättre att boka och fråga sen har jag lärt mig här! :D
“Byt ut snubben om han inte samarbetar.” - Gammalt BC-ordspråk.
 

Maja

Medlem
@Canadien & @mha321 United Polaris har varit en kandidat länge för mig. När jag har sökt har jag dock utgått ifrån Frankfurt och vad det verkar som så flygs förmiddagsflighten med Boeing 787-10 Dreamliner som ska ha den nya kabinen i alla plan. Kvällsflighten flygs dock med Boeing 767-300 vilket göra tt det kan bli en hit and miss så att säga. Den är dock inte aktuell för min del.

Här verkar man kan följa utvecklingen av hur det går för dem med uppgraderingen av befintliga plan till nya kabinen;
Polaris Tracker - Desktop

Brussel verkar också vara en möjlighet då även den sträcka flygs med Boeing 787-10.

Men som sagt var, läget är ju något osäkert än så länge till följd av Corona. Så håller ett öga på hur det ser ut vilka avgångar som släpps etc. samt håller koll på SAS också. Där vet jag ju vad jag får så att säga nu när den Fula ankungen gått i pension.


“Byt ut snubben om han inte samarbetar.” - Gammalt BC-ordspråk.
Må så vara, men när snubben låter frun fara och flyga som det behagar henne och säger "åk du, jag stannar hemma och fixar allt här" så är det en keeper i min bok. Att han sen alltid följer med på alla familjesemestrar världen över när det verkligen gäller så kan jag inte klaga. :D
 

Senator

Moderator
@Canadien & @mha321 United Polaris har varit en kandidat länge för mig. När jag har sökt har jag dock utgått ifrån Frankfurt och vad det verkar som så flygs förmiddagsflighten med Boeing 787-10 Dreamliner som ska ha den nya kabinen i alla plan. Kvällsflighten flygs dock med Boeing 767-300 vilket göra tt det kan bli en hit and miss så att säga. Den är dock inte aktuell för min del.

Här verkar man kan följa utvecklingen av hur det går för dem med uppgraderingen av befintliga plan till nya kabinen;
Polaris Tracker - Desktop

Brussel verkar också vara en möjlighet då även den sträcka flygs med Boeing 787-10.

Men som sagt var, läget är ju något osäkert än så länge till följd av Corona. Så håller ett öga på hur det ser ut vilka avgångar som släpps etc. samt håller koll på SAS också. Där vet jag ju vad jag får så att säga nu när den Fula ankungen gått i pension.



Må så vara, men när snubben låter frun fara och flyga som det behagar henne och säger "åk du, jag stannar hemma och fixar allt här" så är det en keeper i min bok. Att han sen alltid följer med på alla familjesemestrar världen över när det verkligen gäller så kan jag inte klaga. :D

Jag tycker B767-300ER från LHR ser väldigt lovandes ut. 1-1-1 config. Jag har inte åkt denna, ställde in när det var aktuellt, men åker gärna.

Har flugit B77W ett par gånger och det är en bra produkt, hårdvaran. Mat och dryck är standard amerikanskt som innebär smakrik men enkel. Samma med drycksutbudet. Servicen är som SAS: från lysande till OMG, världssämst. Däremot är Polarisloungen på EWR trevlig.
 

Maja

Medlem
Jag tycker B767-300ER från LHR ser väldigt lovandes ut. 1-1-1 config. Jag har inte åkt denna, ställde in när det var aktuellt, men åker gärna.

Har flugit B77W ett par gånger och det är en bra produkt, hårdvaran. Mat och dryck är standard amerikanskt som innebär smakrik men enkel. Samma med drycksutbudet. Servicen är som SAS: från lysande till OMG, världssämst. Däremot är Polarisloungen på EWR trevlig.
Den ser absolut trevlig ut, men frågan är om alla planen är färdiga?
 

Maja

Medlem
Bumpar min egen tråd. Har ägnat ett antal timmar till att försöka få ihop en vettig routing (som det sedan återstår att se om SAS kan/vill boka än en annan femma).

Hemresan hittar jag alternativ med Austrian Airlines som är en ny bekantskap för mig.

Någon som har någon input här? Har givetvis Googlat en del och de verkar inte vara genomusla iaf. Då verkar TAP få betydligt mer kritik så dem tror jag helt att jag undviker. SAS verkar helt uteslutet då de ej har släppt några biljetter alls under denna period så det är inte heller något alternativ. Möjligen senare om man får boka om med utgången voucher som FAQ låter säga. Då tjänar jag iaf lite EB-poäng som bör betalas tillbaka.

Annars blir det lite pusslande och utresa med United från LHR i så fall och hemresan med Austrian. Hittade ett alterantiv med UA till Bryssel som hade varit perfekt, men de verkar inte gå alla dagar i veckan och givetvis inte den dagen jag behöver åka hem. Alternativt får jag korta resan. :eek:
 
Toppen