Senaste nytt

Sökes - Award till Singapore, Manilla, Mexico City och vidare till stranddestination

Griffin

Medlem
Läst på forumet ett ganska bra tag men aldrig bokat en awardresa long haul. Gifte mig förra sommaren och har planerat en bröllopsresa med frun. Lämpligast är att den tar plats i början av april för att det ska funka med jobbet. Märker att jag trots idogt trådläsande och sökningar på awardfares inte är så bra på detta...

Planen är att utgå från Köpenhamn och vara borta 8-14 dagar, med resa i business (eller first, men det verkar svårt) med destination som kan ta oss vidare till strandliv, möjligen med 24 timmar i t.ex Singapore. Sökandet går trögt, men det jag själv lyckas hitta som passar är med SQ i business 1 april, hem 11 april via Istanbul, däremot lyckas jag sådär med matarflygen och därmed väcktes tanken att be om en hjälpande hand. Därmed:

  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Singapore, Manilla, Mexico City, XX stad i sydöstra USA, vidare till Karibien
  3. När vill/behöver du resa ut? 1 april-5 april
  4. När vill/behöver du komma hem? 10-14 april
  5. Hur länge vill du vara borta?Se ovan
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business/First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 225 K Eurobonuspoäng och en 2-4-1 voucher. Revenue-biljett till stranddestination inom 10 000 från något av ovan.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att hitta en lämplig bröllopsresa under tidsperioden ovan
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Spelar egentligen ingen roll
 

palmen

Moderator
First kan du bara hitta om du ringer in till Tallinn, bara de kan se exakt vad som finns att tillgå.
Mitt förslag är att du ringer dit och ber dom titta vad de hittar med Thai, Singapore och ANA den 1-5 april på utresan. Hittar ni ingen First så ta alternativet med Singapore Airlines. Gör samma sak med hemresan och hittar de inget bättre än det du har hittat så kan ni alltid ta Turkish hem. Det är väl dock mitt i påsken så risk att det är relativt mycket utplockat.

För utresan så finns det chans att Lufthansa First öppnar upp sig tidigast 14 dagar innan, störst chans kommer ni då ha att resa till Peking eller Shanghai, därifrån kan man sedan åka med Singapore Airlines i First ner till Singapore, eller business om platserna i First gått åt.

Singapore är en mycket bra hub att utgå ifrån, ni kan stanna 24h där och sedan åka vidare till Bali, Indonesien, Fillipinerna, Thailand mm på samma biljett om ni önskar utan att behöva betala något extra.
 

andersson.j

Medlem
Jag har själv letat resor till Asien över påsk men gav upp och bokade 23/4-1/5 business ut och first hem istället. GOT-ARN-DME-SIN-DPS ut och DPS-SIN-FRA-GOT hem med Singapore Airlines och en natt på Changi.

Här är några businessplatser jag såg men inte lyckades hitta anslutande awardfligher till:

Ut:
  • Singapore Airlines:
    • IST-SIN 1, 4, 5 & 7 April
    • LHR-SIN 31, 6 & 7 April
    • MXP-SIN 31 & 7 April
  • Thai:
    • LHR/CPH/FRA-BKK 31 Mars
Hem:
  • SIN-FRA 8 & 9 April
  • SIN-IST 10, 11, 12 och 13 April
 

Mikado

Medlem
Costa Rica kanske vore något? Finns två businessawards 1 april med Air Canada från CPH-SJO. Hem hittade jag från Panama den 10 och 13 april med Turkish. Kort flygresa emellan SJO-PTY. Costa Rica är jättefint, och ni har nära till Karibien om ni hellre vill dit.
 

Griffin

Medlem
Tack för era svar - äntligen fått tummen ur att boka samt hittat några fler alternativ. Gav upp efter 45 min i telefonkö idag, men nya tag imorgonbitti!
 
Toppen