Senaste nytt

Sökes: Arlanda - Maldiverna Eurobonus award

Matore

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa?ARN
  2. Var är din destination? MLE Maldiverna
  3. När vill/behöver du resa ut? Mitten slutet feb 2020
  4. När vill/behöver du komma hem?
  5. Hur länge vill du vara borta? ca 2 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business eller First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? De EB-poäng som krävs + 1 amex 241 vouchers finnes
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att hitta minst Business.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte nödvändigtvis men gärna omväg via Asien men det är väl inte tillåtet.
Detta är ju för tidigt att boka ännu men kreativa förslag mottages tacksamt :)
 
Den här resan gör ändå en del i forumet.
Så ett förslag kan ju vara att kolla i lyckade award bokningar och se vad folk har lyckats boka där.
 

squeezen

Medlem
Att åka via SIN - är det giltig routing?
förr var det väl random luck att få till det då Singapore låg i en dyrare zon. Men sedan ändringen av poängpriser 31/10 så såg de även över zonerna och numera är Singapore i samma zon som maldiverna vilket ökar chanserna, dock är det väl fortfarande tveksamt om det är "most reasonable" routing men det finns ju mer än en som lyckats boka det redan med gamla reglerna så kör på. Och testa igen om du får nej första gången.
 
förr var det väl random luck att få till det då Singapore låg i en dyrare zon. Men sedan ändringen av poängpriser 31/10 så såg de även över zonerna och numera är Singapore i samma zon som maldiverna vilket ökar chanserna, dock är det väl fortfarande tveksamt om det är "most reasonable" routing men det finns ju mer än en som lyckats boka det redan med gamla reglerna så kör på. Och testa igen om du får nej första gången.
Europa-SIN-MLE är giltig dock får man
Betala för zon Sydostasien istället för Indien.
Jag fick själv rutten föreslagen av Tallin senast i november.

Eller har jag missat några ändringar i poängtabellen? För mig är maldiverna fortfarande listat till Zon Indien medans Singapore är listat i Sydostasien.

Poängtabeller | SAS

044a4af771952533a8b9904b8b2e2dbd.jpg
cf09cc77091faaa642a86c7b4e127210.jpg
 

Mr Basic

Medlem
Europa-SIN-MLE är giltig dock får man
Betala för zon Sydostasien istället för Indien.

Eller har jag missat några ändringar i poängtabellen? För mig är maldiverna fortfarande listat till Zon Indien medans Singapore är listat i Sydostasien.

Poängtabeller | SAS

044a4af771952533a8b9904b8b2e2dbd.jpg
cf09cc77091faaa642a86c7b4e127210.jpg
Nej, tror inte att du missat ngt. Singapore 165p och Maldiverna 140k (i business).
Har väl hänt att vissa sluppit påslaget när man varit in och ”touchat” dyrare zon dock.

Edit. Ska fråga kollegan vad han betalade i poäng.
 
Last edited:

squeezen

Medlem
Europa-SIN-MLE är giltig dock får man
Betala för zon Sydostasien istället för Indien.
Jag fick själv rutten föreslagen av Tallin senast i november.

Eller har jag missat några ändringar i poängtabellen? För mig är maldiverna fortfarande listat till Zon Indien medans Singapore är listat i Sydostasien.

Poängtabeller | SAS

044a4af771952533a8b9904b8b2e2dbd.jpg
cf09cc77091faaa642a86c7b4e127210.jpg
My bad, var nästan säker jag sett att de ändrade. Men ännu bättre om man kan ta sig dit legitimt via Singapore och endast betala Indien pris.
 
Toppen