Senaste nytt

Sökes: Arlanda-Boston i Business första helgen Juli 2017

  • Varifrån vill du börja din resa?
    • ARN
  • Var är din destination?
    • BOS
  • Utresa/Hemresa
    • Utresa antingen tors 29/6 eller 30/6. Hemresa tisdag 4/6 eller onsdag 5/6
  • Hur många personer som skall resa?
    • 1
  • I vilken kabinklass?
    • Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
    • Star Alliance men helst Swiss, Turkish, Lufthansa, SAS
  • Vad är din budget? (per person)
    • < 20 000
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Maximera Eurobonusintjäning och kvalité på flygning.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
    • Nej men tänka mig övernattning för att maximera flygning
 

mjulven

Medlem
Går att få till med turkish, ut 29/6 hem den 4/7. Kan dessutom få till en övernattning i Istanbul om det är intressant.
 
Går att få till med turkish, ut 29/6 hem den 4/7. Kan dessutom få till en övernattning i Istanbul om det är intressant.

Vet att det är en vanlig fråga men får inte ihop det. Hur mycket poängintjäning blir det? Visst får man kostnadsfri övernattning med turkish?
 

mjulven

Medlem
Jag är lite osäker då jag inte riktigt får fram bokningsklassen för den billigaste biljetten jag hittade. Jag utgår således från att det blir minimum intjäning i business vilket då är 12 600 miles (100% intjäning). Det skulle kunna vara 150% intjäning också om det nu är så att bokningsklassen inte är J, men jag får ej fram den infon.
 
Jag är lite osäker då jag inte riktigt får fram bokningsklassen för den billigaste biljetten jag hittade. Jag utgår således från att det blir minimum intjäning i business vilket då är 12 600 miles (100% intjäning). Det skulle kunna vara 150% intjäning också om det nu är så att bokningsklassen inte är J, men jag får ej fram den infon.

ok, den infon får man först när man bokat eller hur? Finns det öppen köp med turkish som SAS har, dvs att man kan ångra inom en viss tid och få full refund?

Jag är lite off topic, men du kan för sjutton inte åka hem från Amerikas vagga Boston den 4/7. Du får vackert stanna till den femte eller skämmas i skamvrån hela vägen hem för att du missar nationaldagsfirandet! ;)


haha, enig! Har lite grejer att stå i och behöver komma hem och jag tänker att eftersom jag flyger hem 11 på kvällen så hinner jag med rätt mycket :)
 

mjulven

Medlem
När man har bokat kan man alla gånger ta reda på vilken bokningsklass man fick. Jag kan dessvärre inte hitta det själv på Turkish hemsida och kan inte återskapa den biljetten jag hittade via ITA matrix för att kunna gissa lite bättre. Men det finns säkerligen någon annan som är mer kunnig just där.
 
Jag lyckades få K dit och J hem. Borde innebära 150% dit, dvs 18750 och 100% hem, dvs 12500. Totalt 31250.

Blir inte klok på seating bara. Seat-gurus seating stämmer inte med vad jag kan välja. Antal rader stämmer men inte antal sittplatser i sidled

Skärmavbild 2017-06-11 kl. 12.01.42.png
 

Abbs

Medlem
Jag lyckades få K dit och J hem. Borde innebära 150% dit, dvs 18750 och 100% hem, dvs 12500. Totalt 31250.

Blir inte klok på seating bara. Seat-gurus seating stämmer inte med vad jag kan välja. Antal rader stämmer men inte antal sittplatser i sidled

Visa bifogad bild 65000
Förstår ej hur du räknat poängen.
IST-BOS 4830mi x 1.5 = 7245
BOS-IST 4380mi x 1.0 = 4380

Plus de flygen till Arlanda som bidrar något.
 
Toppen