Senaste nytt

Söker två biljetter till Miami i First Class med Eurobonus-poäng 7-9 juli

SNIFF

Medlem
Nu har jag fått min resa efter många samtal! Men de var värt det

7 juli
GOT - FRA 07:10 - 08:55 Business
FRA - MIA 10:45 - 14:50 (A380-800)

Båda flygen är med Lufthansa

Så gött, tack för hjälpen!! Nu kommer nästa fråga, hur maxar jag denna resan någon som har tips på vad jag inte får missa på flyget/flygplatsen?

Jag, som så många andra, rekommenderar att sova över på FRA dagen innan för att hänga någon timme i First Class Terminal innan flighten.
 

SNIFF

Medlem
Hur kommer jag till FCT lättast och snabbast och är två timmar för kort tid?
Ta dig ut från flygplatsen. När du är utanför flygplatsen med dörrarna i ryggen (Europcar på bilden) tar du vänster och går rakt fram tills du kommer till FCT. Det tar ca 20 min att gå ut från flygplatsen. Två timmar kommer man nog rätt långt på om man bara vill ta det lite lugnt, äta något och ta sig ett glas champagne eller så. Jag expressade en wienerschnitzel, tre champagne och en pecantårta och tog bilder på allt under mina 20 minuter jag sist hade i FCT...

Från Google Maps. Google Maps
upload_2016-7-4_20-18-10.png
 

kaktusen

Medlem
Hur kommer jag till FCT lättast och snabbast och är två timmar för kort tid?
Jag tycker personligen man ska vara i FCT så länge som möjligt. En timme eller två är möjligtvis bättre än inget, även om sett kan diskuteras. Man hinner se men inte uppleva paradiset. Precis när man ska börja njuta så är det dags att boarda.
 

Plannthin

Medlem
När jag trodde att jag hade fått den perfekta resan så kommer detaljen att vara så länge som möjligt i FRA. :rolleyes: Kommer bli svårt att sälja in ännu än ändring till frugan speciellt när vi inte varit i paradiset ännu :)

Om jag har förstått det rätt nu så kommer jag att gå ut från flygplatsen och sen gå till FCT och där checka in igen och denna tripp från terminal 1 tar ca 20 min?
 
Toppen