Senaste nytt

Söker tips, vad är bäst: Singapore Airlines via London, Paris eller Frankfurt?

Andree_16

Medlem

samet

Medlem
Vet inte varför jag hade Frankfurt i huvudet men det är Zürich vi flyger via. Vad jag kan se nedan är det den nya business class kabinen men vet inte om det är den "bästa". Tycks som att Singapore Airlines har ett antal olika kabinalternativ just nu.

Business Class Offers | Singapore Airlines Switzerland

Finns fem olika modeller av business class sätten på SQ nu.

Here are the best Singapore Airlines business class seats - Australian Business Traveller

Jag har provat nr.1 och nr.2 i denna artikel. De håller nr.1 som bäst, jag tyckte den var lite trång så jag gillade nr.2 bättre då den dels är bredare och man sitter/ligger mer rakt.

Jag tillhör det bredrövade släktet så är man liten och tunn kan jag tänka mig att man gillar nr.1 mer. Den kändes modernare och lyxigare.
 

Andree_16

Medlem
Finns fem olika modeller av business class sätten på SQ nu.

Here are the best Singapore Airlines business class seats - Australian Business Traveller

Jag har provat nr.1 och nr.2 i denna artikel. De håller nr.1 som bäst, jag tyckte den var lite trång så jag gillade nr.2 bättre då den dels är bredare och man sitter/ligger mer rakt.

Jag tillhör det bredrövade släktet så är man liten och tunn kan jag tänka mig att man gillar nr.1 mer. Den kändes modernare och lyxigare.

Jag är 191cm lång och runt 100kg tung så definitivt ingen liten bit men inte särskilt bred av mig så borde funka bra oavsett :) Men sånt här skapar sån oerhörd förvirring, framförallt när jag tagit både ett och två extra steg för att säkerställa rätt flygplanstyp och klass!

Det jag framförallt hoppas på nu är att jag och frun kan få sätena som går att konverteras till double bed. Då dessa är bassinet säten för småbarn kan jag bara boka ett av dom till henne (då jag inte har någon infant taggad till mig) och än så länge har jag fönstersätet strax över gången.
 
J

Joakim Reinius

Guest
Det blev Arlanda-Frankfurt-Singapore med A380 dit
Det blev Singapore-Moskva-Arlanda med A350 hem
Då blir det Lufthansa ner till Frankfurt.

Känns som det blev exakt de planen jag ville, men kanske hade önskat annan rutt än över Moskva, men då landar jag direkt i Stockholm i en riktig Business class :)
 
Toppen