Senaste nytt

Söker tips, vad är bäst: Singapore Airlines via London, Paris eller Frankfurt?

J

Joakim Reinius

Guest
Suveränt, eller inte för nu fick jag ett val till :/. Har någon åkt första klass till Köpenhamn? Kan man då ge en bid till första klass? Vad är då minimum bid? Ursäkta alla dumma frågor.
 

Tostarp

Medlem
Jag menar som så att när man flyger på en betald fullpris-C-biljett då finns det tre ställen man kan be om en kostnad för uppgradering till F. Först är vid incheckning. Om dom sitter med en tom F-kabin (vilket CPH ofta gör!) så finns det alltid en chans. Enligt mig så beror en sådan uppgradering inte på något 'system', utan är helt upp till dagsformen på den person som står framför dig. Vad många inte vet är att det går alltid att köpslå om priset, dvs det är extra pengar dom får in utan att anstränga sig. Nästa tillfälle är vid gaten, men är enligt min mening inte lika lätt då många andra 'tittar på'. Det tredje är vid inträdet i planet, då man kan fråga purser eller motsvarande. Man kan få alltifrån ett nej, ett vansinnespris till ett tämligen resonabelt pris.

CPH är lättare att göra detta på i jämförelse med CDG, FRA, LHR etc där underlaget är ett annat för F med status-pax som trycker på etc etc...
 

Alf

Medlem
Jag menar som så att när man flyger på en betald fullpris-C-biljett då finns det tre ställen man kan be om en kostnad för uppgradering till F. Först är vid incheckning. Om dom sitter med en tom F-kabin (vilket CPH ofta gör!) så finns det alltid en chans. Enligt mig så beror en sådan uppgradering inte på något 'system', utan är helt upp till dagsformen på den person som står framför dig. Vad många inte vet är att det går alltid att köpslå om priset, dvs det är extra pengar dom får in utan att anstränga sig. Nästa tillfälle är vid gaten, men är enligt min mening inte lika lätt då många andra 'tittar på'. Det tredje är vid inträdet i planet, då man kan fråga purser eller motsvarande. Man kan få alltifrån ett nej, ett vansinnespris till ett tämligen resonabelt pris.

CPH är lättare att göra detta på i jämförelse med CDG, FRA, LHR etc där underlaget är ett annat för F med status-pax som trycker på etc etc...

Är du verkligen seriös nu? Kan du ge några exempel på uppgraderingar och kostnader för detta, exv från CPH.

Det brukar ofta falla på att det inte finns catering lastad i F om inget är bokat.
 
  • Gilla
Reactions: pep

Senator

Moderator
Suveränt, eller inte för nu fick jag ett val till :/. Har någon åkt första klass till Köpenhamn? Kan man då ge en bid till första klass? Vad är då minimum bid? Ursäkta alla dumma frågor.

@Senator har hört sig för. Tror inte ens du vill veta summan

Ha ha kanske inte ens är ett val med andra ord

£1.200 från London var en mycket bra investering:
Singapore Airlines A380 Suites: en oplanerat bucket list flygning | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Från SIN till CPH var priset det dubbla:
Singapore Airlines A380 Suites: en oplanerat bucket list flygning | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag tror du vinner på att köpa F hela vägen om det är intressant.

Jag menar som så att när man flyger på en betald fullpris-C-biljett då finns det tre ställen man kan be om en kostnad för uppgradering till F. Först är vid incheckning. Om dom sitter med en tom F-kabin (vilket CPH ofta gör!) så finns det alltid en chans. Enligt mig så beror en sådan uppgradering inte på något 'system', utan är helt upp till dagsformen på den person som står framför dig. Vad många inte vet är att det går alltid att köpslå om priset, dvs det är extra pengar dom får in utan att anstränga sig. Nästa tillfälle är vid gaten, men är enligt min mening inte lika lätt då många andra 'tittar på'. Det tredje är vid inträdet i planet, då man kan fråga purser eller motsvarande. Man kan få alltifrån ett nej, ett vansinnespris till ett tämligen resonabelt pris.

CPH är lättare att göra detta på i jämförelse med CDG, FRA, LHR etc där underlaget är ett annat för F med status-pax som trycker på etc etc...

Är du verkligen seriös nu? Kan du ge några exempel på uppgraderingar och kostnader för detta, exv från CPH.

Det brukar ofta falla på att det inte finns catering lastad i F om inget är bokat.

Jag vet inte hur detta funkar på CPH, men de två gånger jag har kollat på SQ har det varit fast pris (LHR, SIN). Så funkar det på de flesta bolag jag har kollat (se mina inlägg ovan).

Om "betald Fullpris-C-Biljett" menas den dyraste möjliga affärsklassbiljett i kabinclass C så heter den:
Z11SER2PO SQ Z Round-Trip 46470(SEK) B
Skulle hävda det är en riktig usel affär då du kan boka Förstklass för ett par tusenlappar till
A11SER2 SQ A Round-Trip 50380(SEK) F

SQ priser.JPG
 

NTA

Medlem
Från CDG och LHR verkar det vara ett fastpris för uppgradering till F. CPH är det ALLTID olika priser.

Och som någon skrev tidigare, dyrare från SIN till Europa.
 
J

Joakim Reinius

Guest
Låt mig summera.. Om jag ska försöka uppgradera så ska det vara från Europa till Asien, inte tvärtom.

Håll mig borta från cdg.

London har nya förstaklass på nattflyg

Frankfurt har bättre business class från Frankfurt till Stockholm än SAS har från de andra.

Köpenhamn större chans för uppgradering och de har variabla priser.

Vet inte vad man skulle göra utan er.. Tack :)
 
Toppen