Senaste nytt

Söker tips, vad är bäst: Singapore Airlines via London, Paris eller Frankfurt?

J

Joakim Reinius

Guest
Jag har möjlighet att ha ovanstående flygplatser som transit. Jag åker business class med Singapore Airlines.

Vilken flygplats skulle ni valt och varför?
 

danielhog

Medlem
Väljer bort Paris, ingen star Alliance hub och lika långt anslutningsflyg som London.

Beroende på vad du prioriterar mellan kortare anslutningsflyg, längre flygtid på långa benet eller lounger så hade jag valt:

London om lounge och lång flygtid är viktigt.
Personligen hade jag valt Frankfurt då kortare resa är viktigt för mig.

Obs, har ingen aning om flygtider och längd på väntetid, så ett väldigt genrellt svar.
 

mha321

Medlem
Som flera har skrivit, det beror på vad du prioriterar. Ett argument för Frankfurt är att du då får flyga business class även sista benet. Visserligen bara Lufthansa inom Europa, men det är ju fortfarande bättre än sas plus.
 

Alf

Medlem
Undvik till varje pris CDG, det är en av Europas stökigare flygplatser, speciellt om du måste byta terminal.

LHR är också en flygplats som jag undviker om jag kan. Lika illa där om man måste byta terminal. Buss mellan terminalerna år 2019 är inte någon hit. Dessutom känns det tokigt att först resa två timmar åt fel håll för att komma till LHR och sedan likadant från LHR. Så roligt är det inte tt sitta på ett flygplan, även om det är i business.

Återstår då FRA som är en en bra och trevlig flygplats. Har för mig SQ flyger både med 77W och A380 därifrån.

Själv skulle jag valt CPH, enklast och snabbast.
 

NotRyan

Medlem
Jag skulle välja London Heathrow p.g.a loungerna och bäst chans till A380. Mest sannolikt kommer du väl att åka med SAS dit och då blir ju bytet inom terminal 2.

Paris Charles de Gaulle tycker jag faktiskt är trevlig att byta på när man byter inom terminal 1 som det blir i det här fallet. Dock är det ju färre lounger än bägge de andra alternativen och rätt mycket mindre än exempelvis Frankfurt.

Om man har otur i Frankfurt så ankommer anslutningsplanet till A69 medan Singapore-kärran går från B46. Been there, done that.... Annars tycker jag som @Alf att Frankfurt är rätt trevlig. Men välj London blir mitt råd
 
Toppen