Senaste nytt

Söker: Stockholm-Miami i Business class februari/mars

Hej,

Försöker leta efter en bonusresa till Florida, hittar endast biljetter med TAP och lång mellanlandning. Kan tänka mig att flyga Los Angeles- Stockholm på hemvägen.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Miami, Fort Lauderdale eller Orlando.
  3. När vill/behöver du resa ut? 14/2 - 14/3
  4. När vill/behöver du komma hem? 18/4
  5. Hur länge vill du vara borta? - 1-2 månader
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 180 000 Eurobonus poäng
  10. Vad är det viktigaste för dig? Bra flygbolag
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
  12. Övrigt: Kan tänka mig att flyga Los Angeles - Stockholm på hemvägen.
 

Senator

Moderator
Det borde gå att hitta något med Lufthansa eller Swiss tror jag. Hade du tänkt stanna i Los Angeles på vägen hem? Det är också kanske värt att komma ihåg att SAS inte längre flyger LAX-ARN, den rutten går numera LAX-CPH. Det är också väldigt svårt att hitta connections med United inom USA i Business/Domestic First.

TAP kräver tyvärr övernattning på utresan antingen i Lissabon eller någonstans på vägen dit. Jag ser det finns en del att välja på till Washington - Dulles (IAD) eller Newark (EWR) men sen är det vidare till MIA/FLL med United ekonomiklass.

Jag hade nog bokat TAP för nu, sen kollat om det finns något bättre senare och ändra för 150kr per person.
 
Det borde gå att hitta något med Lufthansa eller Swiss tror jag. Hade du tänkt stanna i Los Angeles på vägen hem? Det är också kanske värt att komma ihåg att SAS inte längre flyger LAX-ARN, den rutten går numera LAX-CPH. Det är också väldigt svårt att hitta connections med United inom USA i Business/Domestic First.

TAP kräver tyvärr övernattning på utresan antingen i Lissabon eller någonstans på vägen dit. Jag ser det finns en del att välja på till Washington - Dulles (IAD) eller Newark (EWR) men sen är det vidare till MIA/FLL med United ekonomiklass.

Jag hade nog bokat TAP för nu, sen kollat om det finns något bättre senare och ändra för 150kr per person.

Okej, tack! Har en voucher som går ut 31/12 så måsta boka innan det. Vi tänkte eventuellt åka till Los Angeles de sista 2 veckorna beroende på flygbiljetter.
Kanske får kolla på att flyga till Newark istället och betala sista biten till Miami själv :)
 
Toppen