Senaste nytt

Söker pool villa i Phuketregionen

rlager

Medlem
Kolla Le Meridien i Khao Lak. Var där med vänner som hade massor av barn i februari. Villorna var rätt schyssta.

Har bott där i villa tre gånger. De två första gångerna var det fantastiskt bra men sedan de bytte management för två år sedan har många i personalen slutat och det var väsentligt sämre tredje gången jag bodde där för något år sedan. Om jag är rätt informerad har de även lämnat Le Meridien kedjan. Villorna är bra men väldigt slitna. Jag skulle inte åka dit igen. Bra Kids club dock.
 

rlager

Medlem
Har bott på LM Khao Lak flera gånger och gillar resorten. Pool villan är kanske lite för liten för 4 personer. Grejen är den att LM hoppar av 31 oktober och känns fel att rekommendera en resort som hoppar av en brand såpass nära. Det kan bli bättre eller sämre, man får väl se med tiden.

Andra förslag i denna stil, kanske lite nyare/stiligare? JW marriott verkar också bra, men vet inte om de har villor där. Hur är det med golf där i trakten?

JW Khao Lak är mycket bra men har inga villor. De har dock rum med pool-access som är rätt bra. Många restauranger och bra kids club.
 

charmkurs

Medlem
Längst söderut på Phuket ligger Andaman Cove, som till för några år sen var Six Senses Evason Phuket. Nu har hotellet helrenoverats och, som det ser ut, även säljer andelslägenheter intill.
Det finns jättefina, men inte så många, villor med egen pool. I enrumsvillorna, eller "paviljongerna" som de så tjusigt verkar kallas, fanns en stor dagbädd där barn kunde sova. Kolla hur det funkar med två barn. Barnklubb finns liksom två gemensamma pooler inkl en avsedd mer för barn (den andra har jag för mig var bara för vuxna, men det kan ha ändrats med ny hotelloperatör). Six Senses verkar ha kvar ett spa där.
Hotellet disponerar även en ö med sandstrand en bit bort, annars ligger det en allmän strand intill.
Och i alla fall tidigare var det Thailands mest energieffektiva hotell - fanns en tur "bakom kulisserna" för att titta på detta.

Du säger inte hur länge ni ska vara där, men det verkar finnas veckopriser. Kolla på Andaman Cove Phuket Holiday Rental Resort and Spa Condominium Hemsidan ser väldigt enkel ut (nygjord?), men hotellet kan ju vara bra för det i ny regi. Verkar kunna bokas även via sökmotorer. Jag minns det som en fin oas på en lugn del av Phuket. Lycka till!
 
Tack för alla förslag hittills. Ska alltså inte själv på resan utan någon jag lovade hjälpa till. Hur är det med golfaktiviteter nära Andaman eller JW? Naka Island har troligtvis ingen golfmöjlighet :)
 
K

KavlingeDude

Guest
Om du kan tänka dig Koh Samhui så har du Vanna Belles villa med fri champagne :)
 
Toppen