Senaste nytt

Söker min första bonusresa till Miami

Hej,

Jag vill åka iväg på min första resa för att fira min 30 årsdag. Då jag sitter i rullstol har jag inte vågat ta steget att åka iväg. Jag har efter många år lyckats samla ihop poäng till en business class resa till Miami och ser fram emot att äntligen kunna semestra utomlands som många andra. Jag har en 2-1 voucher för mig och min mamma.

Jag har letat efter resor till Miami via United men inte lyckats hitta några som passar. Skulle vara supertacksam för all hjälp jag kan få här. Jag har kollat på resor via Zurich, Frankfurt och Lissabon.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Miami
  3. När vill/behöver du resa ut? 30 oktober
  4. När vill/behöver du komma hem? 13-14 november
  5. Hur länge vill du vara borta? 14 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 200 000 eurobonuspoäng (Har 2st vouchers)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Vi åker gärna business så mycket och undvika så många byten som möjligt
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Behövs inte
Tusen tack för all hjälp! Jag hoppas detta är möjligt trots att jag är ute sent.
 

Bankiren

Medlem
Ett tips är också att söka via Air Canada’s sida, den brukar stämma ganska bra gällande bonusplatserna (i alla fall för biljetter hos andra flygbolag än Air Canada).

Hur flexibel är du med datumen?
 

Senator

Moderator
Hej, vad kul att du har hittat hit! Här är det jag hittar, där utresan kräver en övernattning i Lissabon. Tyvärr avgår TAP Portugal så pass tidigt från Lissabon att man inte hinner ner samma dag:

2 Nov ARN-LIS med TP789. Avgång 13:30, ankomst 16:50
övernattning
3 Nov LIS-MIA med TP223. Avgång 10:35, ankomst 15:50

11 Nov MIA-LIS med TP224. Avgång 16:55, ankomst 05:40+1
12 Nov LIS-ARN med TP788. Avgång 12:50, ankomst 18:10
Notera 7t i LIS

Det finns en del annat via Chicago/New York etc. men det blir många byten samt ekonomiklass inrikes i USA. Bästa jag har hittat så långt.
 

4wheeler

Ny medlem
Hej! Hur är det idag? Har nu inte flugit på 10 år men innan dess varje år i typ 20 år. Allt detta har skett med assistenter och i rullstol men nu är ju flyg flottor utbytta och nya så.... Vilket flygbolag oavsett destination är smidigast rymligast och lättas att flyga med i rullstol 2021?
Tänker Business eller Premium Economy class då. Någon som vet något bra? Mvh 4Wheeler
 
Toppen