Senaste nytt

Söker First-klass Awardresa Arlanda-Phuket/Krabi (?) 30 eller 31 dec

Ska dyka med liveaboard (på båten DiveRACE med Thailand Dive & Sail) efter tips från @Sofia 3-7 januari. Den utgår från Khao Lak. Awardresa sökes.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Khao Lak. Det verkar vara Phuket eller Krabi som är relevanta. kanske finns andra sätt att resa dit, tipsa gärna.
  3. När vill/behöver du resa ut? 30 eller 31 december. Sen har jag några dagar att ta mig till Khao Lak där båten avgår 3/1
  4. När vill/behöver du komma hem? Redan bokat hem med Thai och LH första klass 11/1.
  5. Hur länge vill du vara borta? (om du är flexibel med hemresedatum)
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass?
    • First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Något schysst, Thai, Lufthansa eller liknande. Air China vill jag inte flyga, ser inte trevligt ut.
 

joemume

Medlem
Thai brukar vara enklast att hitta tillgänglighet på, men tidpunkten är klurig för trycket på biljetter runt nyår är stort. Om du har 20 kg is i magen kan du testa att vänta på att LH släpper biljetter två veckor innan, men jag skulle inte riska det. Faktum är att jag antagligen hade cashat upp för en betald F-klassbiljett, det behöver inte bli så farligt och då kan du styra mer själv när och var du vill åka.
 
Toppen