Senaste nytt

Söker förslag på Award resemål (sol, bad, värme) i mitten till slutet på oktober

M.Lind

Medlem
Hej alla, testar denna sida då jag har hört så mycket bra om den.
Jag försöker hitta ett award resemål där jag kan sola, bada & slappna av.
(Har självklart sökt en massa men verkar vara en ostabil period vädermässigt.. )

Hoppas på massa bra föslag

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? - Sol, bad, värme
  3. När vill/behöver du resa ut? Mitten på oktober - slutet på oktober
  4. När vill/behöver du komma hem? måste vara hemma I innan mitten på November
  5. Hur länge vill du vara borta? 8-10 arbetsdagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class/First class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 160 000 poäng per person. (har en "2-4-1") skatterna spelar ingen roll.
 

Nikolas

Medlem
Hej!

Lite svårt i Oktober kanske, men förstår att ni vill åka på en lång resa/flight då ni vill åka business/first class??

Tunis - min 18C max 28C antal regn dagar (4)
Marocko - 15C/29C antal regn dagar (4)
Tahiti - 22C/32C antal regn dagar (9)
Laos - 22C/32C antal regn dagar (7)
Lima - 15C/23C antal regn dagar (0)

Från November
Mauritius - 20C/29C antal regn dagar (4) Säkert bra i slutet av oktober också
Cuba - 22C/28C antal regn dagar (7)
Reunion (Saint-Denis) - 20C/29C antal regn dagar (4)

Mer info kan du hitta här TheBestTimeToVisit : When To go Where - Best Weather & Climate around the World!

Jag hade nog åkt till Mauritius eller Laos, har bara hört positiva saker och det ser underbart ut. Lycka till!
 

M.Lind

Medlem
Hej Nikolas,

Ja absolut vill man spendera lite tid i luften då man ska använda sina poäng :) Åkte Thai First class och det var ju helt underbart.
Tack så hemskt mycket för dina förslag, ska kolla upp dessa (ingen fanns på min ordinarie lista.. haha)
 

MartinH

Medlem
150000 poäng till Nordamerika i F.
Lufthansa F till USA/MEX, vidare med United/Copa/Taca/Air Canada till Costa Rica eller Panama. Östkusten verkar bra i oktober.

160000 poäng till Indien/Sri Lanka/Maldiverna i F.
 

Biggles

Medlem
Florida är utmärkt mitten eller senare i oktober då orkansäsongen är på slutet. Temperaturerna denna tid är 25 - 30 oC och mkt goda solchanser.
Varmast i södra Florida och på västra sidan. Marco Island är beachen en höjdare. Orlando är världens nöjescentrum med alla parker osv,Där finns allt!
Besök på Kennedy Space center är minnesvärt. SAS flyger nu Miami from i höst från CPH och Oslo. Annars kolla Lufthansa, Austrian och Swiss.
via LHR kan du ju åka United också och samtliga utgångspunkter går ju nå med SAS. DU spar ju poäng på att åka Economy till utgångspunkten för hoppet overseas.
 
Toppen