Senaste nytt

Söker: Eurobonusresa till sol & bad i Sydostasien i juli

Letar resa för sommarsemestern 2018 och skulle vilja ha tips på bra ställen att nyttja mina Amex EuroBonus 2-4-1 vouchers. Vi har sedan tidigare två bokade resor i business med SAS till USA (open jaw Miami och New York) i juli respektive augusti men har nu börjat lura på att åka till Sydostasien istället. Dels pga att få ner totalkostnaden för resan och dels för att vi har varit en del i USA på sistone. Har gått igenom tråden för lyckade bokningar av bonusresor och har sett att Bali verkar vara populärt. Tar tacksamt emot tips på om det finns andra alternativ eller varför Bali skulle vara bäst för oss.

Vet att vi är sent ute men har som sagt Miami och New York-resorna att falla tillbaka till om vi inte hittar något bättre.
  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? Sydostasien, sol & bad
  3. När vill/behöver du resa ut? 2 juli +/- 30 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Hemma senast 15 augusti
  5. Hur länge vill du vara borta? 10-16 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Minimum business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 300 000 EuroBonuspoäng + 3 Amex 2-4-1 vouchers + ca 200 000 Hilton Honors-poäng
  10. Vad är det viktigaste för dig? Sol & bad på destinationen, gärna med trevliga, prisvärda Hilton-hotell så vi kan nyttja Hilton Diamond-status och poäng. Kort restid och få byten är viktigare än att testa olika flygbolag, lounger etc.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Open jaw så man kan spendera några dagar i Bangkok, Kuala Lumpur, Seoul eller liknande storstad vore trevligt.
  12. Andra förutsättningar? Har en bokad utresa ARN-CPH-PVG i business med SAS, ankommer till PVG den 4 juli kl 10:55, som det går att bygga vidare på.
 

Taggen

Medlem
Bali är poppis för du får mycket lyxhotell för pengarna och är civiliserat. Hade dock inte stirrat mig blind på Hilton om jag hade åkt dit. Finns mycket bättre alternativ på Bali som t.ex. villor och en hel del andra lyxresort alternativ. Diamond fördelarna betyder inte massor då du säkert kan finna samma lyx på andra ställen för samma peng som ett standard rum på Conrad Nusa Dua kostar.
 
Bali är poppis för du får mycket lyxhotell för pengarna och är civiliserat. Hade dock inte stirrat mig blind på Hilton om jag hade åkt dit. Finns mycket bättre alternativ på Bali som t.ex. villor och en hel del andra lyxresort alternativ. Diamond fördelarna betyder inte massor då du säkert kan finna samma lyx på andra ställen för samma peng som ett standard rum på Conrad Nusa Dua kostar.
OK, då låter ändå Bali som ett bra alternativ. Kanske går att kombinera med exv Conrad. Hur lätt är det att ta sig runt på Bali? Har du tips på boende, villor eller lyxresorts som är värda att kolla in?
 

agehall

Medlem
Regnperiod på Bali på sommaren? Nej knappast. Det är högsäsong då! Samma sak med mkt av Malaysia och Singapore.. Bäst på sommaren..
Hmm, kollar man i tabellen på länken jag postade ovan så står Indonesien faktiskt ut lite med regnperiod under vinterhalvåret. Så just Bali är kanske inte så dumt under sommaren då, men störren delen av sydostasien har har helt klart regnperiod över sommaren.
 

squeezen

Medlem
Andra förutsättningar? Har en bokad utresa ARN-CPH-PVG i business med SAS, ankommer till PVG den 4 juli kl 10:55, som det går att bygga vidare på.
Kan tycka att detta inte alls är optimalt för dit du vill.
Dels för att du ändå måst blanda in andra star alliance och då betalar den kostnaden.
Sedan skriver du ju att kort restid och få byten är prio vilket ännu mer gör den rutten kass.
Dessutom är transit i Kina mer krångligt än många andra. Kolla på CPH-SIN i first, eller ARN-MUC och sedan thai i first etc.
kanske ARN-FRA/MUC och sedan till hongkong.
 
Toppen