Senaste nytt

Söker Eurobonus Award med 2-for-1 voucher Open-jaw Stockholm-San Fransisco, Dallas- Stockholm

Det finns en grej med ekonomi inom Europa på hemresan. Det är inte solklart att du kan gå i loungen i FRA om du kommer från United Polaris Business och skall vidare med Lufthansa Ekonomiklass. Du verkar vara väldigt sugen på lounge, men jag vet inte om 5t i FRA för att sen åka SAS Plus väger upp för det.

Lufthansa är finurliga eftersom det är mycket "Married Segments". Om du kollar FRA-ARN den 22:e så finns både Lufthansa 806 och 804 tillgängliga i business. Så kan kolla om SAS kan boka detta stegvis. Men egen erfarenhet är att systemet kommer sparka ner dig till ekonomiklass med en sådan manöver.

En annan optimerat hemresa är den som går IAH-FRA-ZRH-ARN som finns på LX1073 och LX1254. Då blir det business och mycket lounge.
Tack så mycket, bra att ha i åtanke.

Det viktigaste skulle jag säga är att flyga business över Atlanten, allt annat kan jag leva med.

Jag lyckas inte hitta utresan från Sthlm. Det är bara en bit av resan som är business class, t.ex. från Stockholm till FRA/ZUR, sedan blir det coach över Atlanten. Hur tänker ni här? Kan man avvakta lite och hoppas på att det dyker upp något? Hur brukar det se ut?
 

Mr Basic

Medlem
Tack så mycket, bra att ha i åtanke.

Det viktigaste skulle jag säga är att flyga business över Atlanten, allt annat kan jag leva med.

Jag lyckas inte hitta utresan från Sthlm. Det är bara en bit av resan som är business class, t.ex. från Stockholm till FRA/ZUR, sedan blir det coach över Atlanten. Hur tänker ni här? Kan man avvakta lite och hoppas på att det dyker upp något? Hur brukar det se ut?
När du skriver ”jag lyckas inte hitta utresan”, innebär det att du ringt SAS och de kunde inte hitta den? :rolleyes:
 

palmen

Moderator
Tack så mycket, bra att ha i åtanke.

Det viktigaste skulle jag säga är att flyga business över Atlanten, allt annat kan jag leva med.

Jag lyckas inte hitta utresan från Sthlm. Det är bara en bit av resan som är business class, t.ex. från Stockholm till FRA/ZUR, sedan blir det coach över Atlanten. Hur tänker ni här? Kan man avvakta lite och hoppas på att det dyker upp något? Hur brukar det se ut?
Tips är att du ringer sas och försöker boka det som vi hittat. Platser kan ju ha bokats av någon annan också nu under dagen.
Då vi inte till 100% kan söka själva på sas tillgänglighet så finns det ibland mer/mindre än vad som återfinns på andra bolag.

Rent generellt tjänar du inget på att vänta, bättre att boka något än att vänta och vänta på att den perfekta resan dyker upp (vilket den sällan gör).
 
När du skriver ”jag lyckas inte hitta utresan”, innebär det att du ringt SAS och de kunde inte hitta den? :rolleyes:
Sorry! Menar att jag inte hittar den på hemsidan. Givetvis får jag ringa och kolla först. My bad.

Tack så mycket för er hjälp. Ska testa och ringa imorgon :)
Har landat på dessa flyg, hoppas det stämmer som Senator skrev ovan, att det bara är ett spöke och att det verkligen är Business över Atlanten :) bokning1.JPG bokning2.JPG
 
Tips är att du ringer sas och försöker boka det som vi hittat. Platser kan ju ha bokats av någon annan också nu under dagen.
Då vi inte till 100% kan söka själva på sas tillgänglighet så finns det ibland mer/mindre än vad som återfinns på andra bolag.

Rent generellt tjänar du inget på att vänta, bättre att boka något än att vänta och vänta på att den perfekta resan dyker upp (vilket den sällan gör).
Absolut. Jag ska ringa in och höra med dem imorgon! Tack så mycket :)
 

palmen

Moderator
Sorry! Menar att jag inte hittar den på hemsidan. Givetvis får jag ringa och kolla först. My bad.

Tack så mycket för er hjälp. Ska testa och ringa imorgon :)
Har landat på dessa flyg, hoppas det stämmer som Senator skrev ovan, att det bara är ett spöke och att det verkligen är Business över Atlanten :) Visa bifogad bild 117771 Visa bifogad bild 117772
I är bokningsklassen för business award, så jag gissar på att det är United som spökar med vad de skriver ut.
 
Hej,

Kan meddela att jag nu ringt och bokat! Blev följande:
Utresa Okt 1:
ARN - ZUR, LX 1255, ( I )
ZUR - SF, LX 038, ( I )

Hemresa, Okt 21 / 22
Houston - FRA, UA 046, ( I )
FRA - ARN, SK 638, (SAS Plus)

Taxes, fees, others: 1 398 SEK
Service Fee: 450
Tot: 1 848 SEK

Väldigt stort tack till alla som hjälpt till. Är otroligt glad och nöjd! Nu är det bara att längta till resan.

Har ni förövrigt tips om lounger/sittplatser givet info ovan? Verkar som att jag kan välja sittplats för alla flyg förutom Houston - FRA flyget. Det kommer väl sen.

Återigen, tack så mycket alla som engagerat sig och tagit sin tid med att hjälpa en rookie :)
 

marbe166

Medlem
Hej,

Kan meddela att jag nu ringt och bokat! Blev följande:
Utresa Okt 1:
ARN - ZUR, LX 1255, ( I )
ZUR - SF, LX 038, ( I )

Hemresa, Okt 21 / 22
Houston - FRA, UA 046, ( I )
FRA - ARN, SK 638, (SAS Plus)

Taxes, fees, others: 1 398 SEK
Service Fee: 450
Tot: 1 848 SEK

Väldigt stort tack till alla som hjälpt till. Är otroligt glad och nöjd! Nu är det bara att längta till resan.

Har ni förövrigt tips om lounger/sittplatser givet info ovan? Verkar som att jag kan välja sittplats för alla flyg förutom Houston - FRA flyget. Det kommer väl sen.

Återigen, tack så mycket alla som engagerat sig och tagit sin tid med att hjälpa en rookie :)

*ZRH
 

Mr Basic

Medlem
Hej,

Kan meddela att jag nu ringt och bokat! Blev följande:
Utresa Okt 1:
ARN - ZUR, LX 1255, ( I )
ZUR - SF, LX 038, ( I )

Hemresa, Okt 21 / 22
Houston - FRA, UA 046, ( I )
FRA - ARN, SK 638, (SAS Plus)

Taxes, fees, others: 1 398 SEK
Service Fee: 450
Tot: 1 848 SEK

Väldigt stort tack till alla som hjälpt till. Är otroligt glad och nöjd! Nu är det bara att längta till resan.

Har ni förövrigt tips om lounger/sittplatser givet info ovan? Verkar som att jag kan välja sittplats för alla flyg förutom Houston - FRA flyget. Det kommer väl sen.

Återigen, tack så mycket alla som engagerat sig och tagit sin tid med att hjälpa en rookie :)
Kul! :)
Bara en sak kvar att göra då.
https://www.businessclass.se//forum/threads/posta-din-lyckade-bokning-av-bonusresor-här-2021.100356/
 
Toppen