Senaste nytt

Söker Business Class till Phu Quoc, Vietnam

aikputte

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Phu Quoc, Vietnam
  3. När vill/behöver du resa ut? Någon gång från mitten av januari
  4. Hur länge vill du vara borta? Returresa ska ha avgång 10 dagar efter ankomst i Vietnam
  5. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  6. I vilken kabinklass? I Business class
  7. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Qatar
  8. Vad är din budget? (per person) max 20.000 SEK per person
  9. Vad är det viktigaste för dig? Flyga Qatar, gärna Q suite. Inga övernattningar längs vägen
Jag vill försöka hitta en Business class resa t/r någon gång från mitten av januari 2020 till slutet av februari.
Jag har hittat pris på ca 20.000kr på Qatars hemsida där en del är med Bangkok Airways, i den sträckan finns en A350. Det finns också ett billigare alternativ med Vietnam Airlines men då är det en 777 istället.

Jag tänker att A350 på en sträcka kan vara kul så man får lite variation...

Jag är bara medlem i Eurobonus och blev precis medlem hos Qatar men jag har inga poäng eller nåt.

Är det någon som kan se om det finns något billigare pris än ca 20.000kr under nämnda period?
 

Tonton

Medlem
I princip hela Januari: ARN-DOH-SGN T/R i Business för 16 000 SEK Därifrån kan du sedan fixa en separat biljett SGN-PQC T/R med Vietnam Airlines för 1400 SEK.

Då får du en totalsumma om 17 500 SEK.

Verkar inte vara Qsuite på något av Qatar-flighterna, men priset går ner iaf. Ja just det - inget Bangkok Airways inkluderat heller!
 

henrik l

Medlem
Om du tycker att det är värt, borde du ha en hyfsad chans om slänger in en förfrågan om uppgradering på OptionTown på sträckan SGN-PQC. Har haft en bra utdelning på ett par VN flighter för några år sedan mellan HKG-SGN.
 

igelkotten

Medlem
Om du tycker att det är värt, borde du ha en hyfsad chans om slänger in en förfrågan om uppgradering på OptionTown på sträckan SGN-PQC. Har haft en bra utdelning på ett par VN flighter för några år sedan mellan HKG-SGN.

Jag försökte två sträckor mellan SGN-PQC i april (lågsäsong) och fick nekat båda gångerna
 

aikputte

Medlem
Nu har jag bokat, priserna har såklart gått upp lite eftersom jag väntat men så här ser det ut:

Totalt 20.227kr för 1 person

30 nov ARN - DOH QR170 Boeing 787
30 nov DOH - BKK QR830 Boeing 777 QSuites
1 dec BKK - PQC PG991 ATR 42/72 Economy

11 dec PQC - SGN VN1824 Airbus A321 Economy
12 dec SGN - DOH QR973 Boeing 787
12 dec DOH - ARN QR171 Airbus A350-900 QSuites

Vi får se hur mycket flygplanen ändras men jag har iaf valt alla sittplatser och där är det Qsuites i 2 flyg och 2 flyg där sätena är vridna mot fönstret.

Jag ska passa på att prova loungerna i DOH, BKK och SGN.
Jag har aldrig varit där, är det nåt jag borde tänka på?

Sen undrar jag, jag trodde att man kunde välja måltider på Qatars hemsida i förväg men det var bara om man ville ha någon speciell måltid, typ laktosfri etc.
Så jag kan inte välja en speciell måltid i förväg? Men jag kan välja när jag vill äta på flyget?
 
Toppen