Senaste nytt

Söker biljetter till Mexiko

Dessutom landar man 17.30 så man är ombytt till middag 20.00 med litet tur, resan hem går 20.00 på kvällen vilken ger nästan en hel dag vid poolen då sista hotellet bara ligger 20 min från flygplatsen.
/g
Vilket hotell är detta? Har också en resa inplanerad till Riviera Maya och skulle vilja ta sista natten på ett hotell som man lätt kan ta sig till flygplatsen ifrån. Har du något bra tips?
 

gilius

Medlem
Börjar en vecka på The Royal i PdC, mycket trevligt mitt i PdC utan att man har en känsla av att vara så centralt. Sedan 5 dgr. på Secrets Akumal, helt nytt som öppnade 1 november, skall bli spännande och se om alla rutiner är på plats.
Sedan favoriten Secrets Maroma Beach (20 min från CUN). Var där för 2 år sedan i 9 nätter, helt magiskt bra, Underbar mat, perfekt service och en strand som är otroligt fin.

/g
 

Johanna

Medlem
På vägen ner dit från Cancun finns flertalet minst sagt pampiga hotellentréer, kul grej att kika på när man kör på motorvägen.
Och som ett tips om ni inte har planerat det, missa inte Ek Balam när ni har vägarna förbi om ni ska till Chichen Itza! :)
Jag tipsar också om Ek Balam. Det är fina ruiner och när vi var där inte så mycket turister som det är i C Itza. Det är en fantastisk zinote också. Vi bodde på ett hotell precis i närheten och åkte dit direkt på morgonen och var först vid ruinerna och i zinoten. Fantastiskt att få bada själv i en.
 

gustafsg

Medlem
Jag tipsar också om Ek Balam. Det är fina ruiner och när vi var där inte så mycket turister som det är i C Itza. Det är en fantastisk zinote också. Vi bodde på ett hotell precis i närheten och åkte dit direkt på morgonen och var först vid ruinerna och i zinoten. Fantastiskt att få bada själv i en.
Badade du i Ik Kil-cenoten vid Chi-za? Cirka 50 m djup, varav en amerikan jag pratade med hade lyckats med att tappa sin GoPro när han hoppade i :rolleyes:
 
Last edited:

Johanna

Medlem
Badade du i Ik Kil-cenoten vid Chi-za? Cirka 50 m djup, varav en amerikan jag pratade med hade lyckats med att tappa sin GoPro när han hoppade i :rolleyes:
Nej, jag har aldrig badat där. Första gången jag var på Yucatan så var alla zinote helt öppna och inga inträden. Det var stor skillnad mot nu.
 

Brandten

Medlem
Eftersom det är så många Mexikoberesta medlemmar här, behövs det esta eller liknande dokumentansökningar innan avfärd på fredag? Flyger alltså ARN-OSL-FRA-IAH-CUN-IAH-AMS-OSL-ARN-CPH-ARN
 
Last edited:

gustafsg

Medlem
Eftersom det är så många Mexikoberesta medlemmar här, behövs det esta eller liknande dokumentansökningar innan avfärd på fredag? Flyger alltså ARN-OSL-FRA-IAH-CUN-IAH-AMS-OSL-ARN-CPH-ARN
Tror det var så att bara man behöver fylla i en blankett liknande den blåvita du fyller i innan inträde till USA, som sedan lämnas på flygplatsen i CUN.
 
Toppen