Senaste nytt

Söker Biljetter från Hong Kong till Kuala Lumpur

Anfield

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Hong Kong
  2. Var är din destination? Kuala Lumpur
  3. När vill/behöver du resa ut? 4/7-2017 gärna förmiddag.
  4. När vill/behöver du komma hem? 10/7-2017 åter till Hong Kong
  5. Hur länge vill du vara borta? FIX datum UT 4/7-2017 Åter Hong Kong 10/7-2017
  6. Hur många personer som skall resa? Familjen Anfield 3 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Utan betydelse, Jag vill Business frun vill Ryanair :)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance, men har ingen betydelse.
  9. Vad är din budget? (per person) Beror på produkt
  10. Vad är det viktigaste för dig? Direktflyg Krav från fru Anfield
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej Inte fru Anfield ! Jag skulle vilja flyga över Singapore eller Vietnam :). men jag löser det med att vi flyger över en dag till Singapore

Det ända jag har hittat som flyger direkt är AirAsia , hur är dom ? Priserna verkar vara billiga i alla fall, drygt 5000 sek för oss tre med bagage :)
 

palmen

Moderator
  1. Varifrån vill du börja din resa? Hong Kong
  2. Var är din destination? Kuala Lumpur
  3. När vill/behöver du resa ut? 4/7-2017 gärna förmiddag.
  4. När vill/behöver du komma hem? 10/7-2017 åter till Hong Kong
  5. Hur länge vill du vara borta? FIX datum UT 4/7-2017 Åter Hong Kong 10/7-2017
  6. Hur många personer som skall resa? Familjen Anfield 3 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Utan betydelse, Jag vill Business frun vill Ryanair :)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance, men har ingen betydelse.
  9. Vad är din budget? (per person) Beror på produkt
  10. Vad är det viktigaste för dig? Direktflyg Krav från fru Anfield
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej Inte fru Anfield ! Jag skulle vilja flyga över Singapore eller Vietnam :). men jag löser det med att vi flyger över en dag till Singapore
Det ända jag har hittat som flyger direkt är AirAsia , hur är dom ? Priserna verkar vara billiga i alla fall, drygt 5000 sek för oss tre med bagage :)
Denna sträcka måste väl ändå både Malaysian och Cathay flyga och inte bara Air Asia?
Söker man på Matrix får man i alla fall upp Malaysian, Cthay och Cathay Dragon
upload_2016-12-1_10-38-30.png


Varför Cathays priser är typ 9000 tur och retur låter jag vara osagt, måste vara något fel i den prissättningen. Tittar man via Cathays hemsida är säkert priserna billigare.
 

JacobGBG

Medlem
Varför Cathays priser är typ 9000 tur och retur låter jag vara osagt, måste vara något fel i den prissättningen. Tittar man via Cathays hemsida är säkert priserna billigare.

Det verkar i allmänhet som att de asiatiska bolagen modifierar sina priser rätt sent och har bara någon hög rack rate stående som place holder. Har märkt detta också då jag med har jagat biljetter i juli i South East Asia.
 
Det blir svårt att hitta en direkt flight med Star Alliance, tror jag. Jag har precis flugit en liknande sträcka. Det jag lyckades hitta var antingen Singapore Airlines via Singapore (tror jag hittade typ 3 flighter per dag) eller Thai airways via Bangkok. Malaysia Airlines och Cathay flög dock ganska frekvent, men då blir det One World.
 
Senast jag flög från Kuala Lumpur till Hongkong var det med en B737-800 utan IFE. Flighten tar runt 3,5 timmar.

Hade på flighten precis innan flugit inrikes i 50 minuter på samma flygplansmodell men med fantastisk IFE. Lite felfördelat kände jag. Men, så kan det ju bli ibland. :)
 

Alf

Medlem
Du har inga gamla Avioser som ligger och skräpar. Det går åt ganska lite Avioser på denna sträcka med Cathay Pacific och gott om platser i C och dessutom låga skatter för att vara BA.
 

Fredrik

Medlem
Jag bokade en resa nyligen mellan de här två städerna. Jag bokade med Malaysian och betalade 1700 kronor för en plats långt bak i bussen. Boeing 737-800 ena vägen och Airbus 330-300 andra vägen.

Jag har svårt att tro att något av Star Alliance alla bolag flyger direkt eftersom både KUL och HKG är Oneworld-hubbar.
 
Toppen