Senaste nytt

Söker bästa tips på resa från Arlanda till Dubai

Tomtebo

Medlem
Hej ska resa till Dubai med jobbet och undrar vad som ger bäst värde och upplevelse. Har tittat på Emirates såklart men undrar om det är det jag ska ha eller om någon har andra tips.
  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Dubai
  • När vill/behöver du resa ut? 24 juni
  • När vill/behöver du komma hem? 28 juni
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Star Alliance men flyger gärna direkt och letar bäst upplevelse
  • Vad är din budget? (per person) ej så viktigt
  • Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen om jag ej kan resa Star Alliance
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

nissefalk

Medlem
Jag har flugit väldigt mycket med Emirates i business, oftast väldigt bra, men, Qatar i Business Class är bättre, detta baserat på säten, QR är 1-2-1 medans Emirates är 2-3-2, känns mycket mer privat att flyga business med QR mot EK, ingen koll på *A flyg till Dubai, antar att LH eller LX är en bra i Business,

Beroende på vart i Dubai du skall bo skulle jag också titta på att flyga med QR till DWC om du skall bo kring Jumeirah Lake Towers/Dubai Marina/The Palm och därikring
 
Last edited:
A

Aurora

Guest
Om vi ser på *A vil jeg gjerne trekke fram Austrian, som har veldig VELDIG bra business class. Da flys du via Wien Schwechat, fungerer bra som transit-flyplass. Vi fløy med Austrian fra Dubai til Arlanda for 3 uker siden (ish) og det var en kjempebra opplevelse.

Vi fløy ned til Dubai med Emirates i business, som også var en kjempebra opplevelse. Fordelen til Emirates er bl.a utrolig behagelig seng i biz når du får madrassen i setet. Måltidene er svære (største måltid jeg har fått hos noen carrier), men ikke like fint dandert som hos f.eks Austrian. Mer utvalg på IFE'en til Emirates, men vanvittig mye bedre interface og brukervennlighet hos Austrian. Like bra servicenivå fra begge, jeg ble litt skuffet av Emirates sitt personale, da vi bare var ca 10 stk i biz-kabinen. Allikevel ble det litt upersonlig. Setet til Emirates er noe smale, men allikevel de beste biz-setene jeg har sittet i noen sinne. Sovnet på dagflighten, det sier noe :p B777-300ER er et fantastisk fly :) Men B767-300ER var ikke dumt det heller! Maten hos Austiran er utrolig bra, bedre enn Emirates IMO.

Så da har du ett direktevalg og et *A-valg å ta av :p
 
Last edited by a moderator:
Toppen