Senaste nytt

Söker awardresa Visby-Florida jul-nyår 19 för fam Hubert

Hubert

Medlem
Nu har jag letat och pysslat ett tag men får inte ihop eländet så jag tar gärna lite assistans medveten om att resan vi söker inte tillhör det lättaste...

  1. Varifrån vill du börja din resa? Visby
  2. Var är din destination? Florida. Vi tänker oss att bo i Orlando men kan tänka oss att flyga till/från det som krävs i Florida.
  3. När vill/behöver du resa ut? Flexibelt veckan innan jul.
  4. När vill/behöver du komma hem? Runt nyåret och dagarna efter men ganska flexibelt. Hittade en spännande retur från Fort Lauderdale-Munich via Bogota med Avianca. Men sedan då?
  5. Hur länge vill du vara borta? 10-14 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn 10 och 8 år.
  7. I vilken kabinklass?
    • Business
    • Economy är ok men inte i longhaul-delen.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? 300000 eurobonuspoäng och 2st 2-4-1 + skatter/avg naturligtvis.
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • En god longhaul för barnens skull, dvs gärna en avgång på kvällen så de kan sova ordentligt i sätena. Jag har tittat på Houston som stop för longhaul pga bra avgångstider och längre del i flyg för just den delen avresan om ni förstår vad jag menar. En avgång från NY 17.30 är inte optimalt :) Hittade som sagt Ft Lauderdale-Munich på nyårsafton vilket ger omväg via Bogota men bra avgångstid på 22.45 vilket borde söva de små rackarna. Avianca är väl inte heller så tokigt efter vad jag förstår?
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Vi tar en natt där så krävs och reglerna tillåter för att få ihop resan :)
 

Hubert

Medlem
Bokade idag:
17/12 Arlanda-Zurich Swiss business
17/12 Zurich-Chicago Swiss business
17/12 Chicago-Tampa United economy
29/12 Miami-Zurich Swiss business
29/12 Zurich-Arlanda Swiss business

Lyckades tyvärr inte få med Visby-Arlanda på något håll men vi kan ju alltid ta båten eller flyga upp dagen innan. Lite riskabelt, men vad gör man? Den 29/12 finns det flyg från Bromma till Visby fyra timmar efter vi landar på Arlanda. Man kan ju alltid boka ombokningsbart :)

Ser annars mörkt ut runt nyår för att ta sig hem från Stockholm men nu har vi en resa till Florida :) Dessutom första resan med barnen i business och första business med Swiss för mig så vi får se vad det blir för intryck. Vi har ju också chansen att boka om ifall man får ihop allt på ett bättre sätt när tex Lufthansa släpper biljetter.
 
bra bokning :) Utan att veta vilka tider ni åker på så skulle jag nog köra på hotelnatt åtminstone innan avresa, för att ha marginal på eventuellt strul inför resa, sen kanske också på hemvägen också
 

Hubert

Medlem
Japp, tänker att jag bokar flyg upp dagen innan med några flighters marginal och garderar mig med Gotlandsbåten. Hem bokar jag braflyg med fyra timmar till godo men garderar med Gotlandsbåten. Sedan avbokar jag allt det ifall jag hittar en ny bokning med VBY inkluderat.

Jag spenderade 260000 poäng och två 2-4-1.
 

Hubert

Medlem
Igår tidigarelade vi resan med några dagar och betalade 4*150kr för följande ombokning:

11/12 VBY-ARN Sas plus
11/12 ARN-ZRH Swiss business
12/12 ZRH-MIA Swiss business
26/12 MIA-ZRH Swiss business
26/12 ZRH-ARN Sas plus
26/12 ARN-VBY Sas plus

Riktigt nöjd, om jag får säga det själv :)
 

GOTBound

Medlem
Bra routing.
Kommer ni ta en övernattning i MIA när ni landat eller kör ni upp till Orlando när ni landat på eftermiddagen/kvällen?
Boende i Orlando kan jag tipsa om Hilton's Vacations Club som bokas som vanliga hotel visa Hiltons hemsida, det finns ett antal sådana resorts i Orlando området. Det är 1, 2 eller 3 sovrum och badrums "lägenheter".

Vi åker också till Florida över jul/nyår, vi flyger LH på köpt ekonomibiljett, GOT-FRA-MCO och MIA-MUC-GOT.
Vi kommer dela tiden mellan Orlando och Naples på Västkusten eller Palm Beach Gardens på Östkusten, MIA är ungefär 2h körning från båda resmålen.

EK
 

Hubert

Medlem
Tack! Vi kommer att ta en natt i Miami innan vi kör till Orlando där vi bokat en villa för hela vistelsen. Första gången vi testar det så det ska bli spännande :)
 

GOTBound

Medlem
Återkom gärna med hur du upplevde villan bokade du airbnb eller vrbo? Vi övervägde villa men jag tänkte göra en Diamond challange på Hilton (18 nätter på 90 dagar) och det löser Florida resan i sig själv.

EK
 
Toppen