Senaste nytt

Söker awardbiljetter till Denpansar

AtleFlyg

Medlem
Råkade visst ställa frågan i både fel delforum och utan mall... Provar igen.
Någon med tips :) Jag hittar med United business saver fast med tre byten och typ 30h flight med Air China. Känns inte optimalt med två barn

Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
Var är din destination? Denpansar/Bali
När vill/behöver du resa ut? 18-22 december
När vill/behöver du komma hem? 5-8 januari
Hur länge vill du vara borta? Drygt två veckor
Hur många personer som skall resa? 4 (2 barn)
I vilken kabinklass? Business helst
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
Vad är din budget? (per person) 300 000 poäng samt 2*2-4-1
Vad är det viktigaste för dig? Kort restid i bekväm klass
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Helst inte
 

MartinH

Medlem
Kollar du bara på United? I så fall missar du Singapore Airlines, som ju har mest flyg till DPS.
SIngapore kollar du på Lifemiles, Copa och Air Canada.
Vid snabb koll så finns det 4 platser IST-SIN. Swiss har oxå 4 platser i C lite överallt.
 
Last edited:

AtleFlyg

Medlem
Kollar du bara på United? I så fall missar du Singapore Airlines, som ju har mest flyg till DPS.
SIngapore kollar du på Lifemiles, Copa och Air Canada.
Vid snabb koll så finns det 4 platser IST-SIN. Swiss har oxå 4 platser i C lite överallt.

Jo, jag har inte lyckats söka med någon annan, speciellt inte utan att vara medlem. Behovet har inte varit jättestort men just nu skulle jag nog behöva sätta mig in i det här =)
Speciellt med Singapore vore det ju toppen att få till en resa då de verkar ha kortast totala restid.
 

palmen

Moderator
Nu har jag inte specifikt sökt på 4 biljetter i Business men tror det kan bli väldigt svårt att få in detta på samma flighter.
Onekligen verkar det finnas tillgänglighet till Asien i alla fall, frågan är om det även går att hitta intra asien till bali.

Om ni verkligen vill åka skulle jag i alla fall boka något illa kvickt då det är absolut högsäsong för många att resa just under dessa datum. Eurobonusbiljetter är som sagt helt avbokingsbara och du får tillbaka allt vid en eventuell avbokning.

Tittade lite på 4 platser från Bangkok och Singapore till Denpasar och det är bara den 18-20 som det finns med Thai, dvs åker ni den 18e så hinner ni med flighten den 20e i och med att den går tidigt på morgonen och blir svårt att hinna landa i tid från Europa. Flighten med Thai blir dock i economy.

Denna resa skulle nog vara möjlig för utresan om ni kan tänka er en dag i Shanghai. Att komma till Bali på mindre än 3 flighter blir näst intill omöjligt för 4 personer i business, troligtvis kommer det krävas 4 flighter.

Allt detta har jag sökt på för 4 personer utresa den 18e december från Taipei den 20e
upload_2017-4-5_22-23-29.png

upload_2017-4-5_22-24-53.png


Hemresa skulle kunna bli något sånt här, men det är väldigt dåligt med flighter med 4 platser på från Denpasar på det jag tittat.
Avresa från Denpasar blir den 5e januari
upload_2017-4-5_22-38-50.png

upload_2017-4-5_22-40-33.png
 
Jag och min familj var på Bali över jul. Vi flög via Hong Kong och Singapore, vilket går att göra ganska snabbt. Singapore Airlines har en flight någon timme efter SAS har landat, och jag tror att de har fyra flighter per dag till Denpasar.
En sak att planera för är sömn och tidsomställning. Det är 7 timmar bakåt, och när SAS landar i Hong Kong kl 8 på morgonen är det ett på natten i Stockholm. Risken finns att man flyttar sitt dygn åt fel håll.
 

Glenn E

Medlem
Nu har jag inte specifikt sökt på 4 biljetter i Business men tror det kan bli väldigt svårt att få in detta på samma flighter.
Onekligen verkar det finnas tillgänglighet till Asien i alla fall, frågan är om det även går att hitta intra asien till bali.

Om ni verkligen vill åka skulle jag i alla fall boka något illa kvickt då det är absolut högsäsong för många att resa just under dessa datum. Eurobonusbiljetter är som sagt helt avbokingsbara och du får tillbaka allt vid en eventuell avbokning.

Tittade lite på 4 platser från Bangkok och Singapore till Denpasar och det är bara den 18-20 som det finns med Thai, dvs åker ni den 18e så hinner ni med flighten den 20e i och med att den går tidigt på morgonen och blir svårt att hinna landa i tid från Europa. Flighten med Thai blir dock i economy.

Denna resa skulle nog vara möjlig för utresan om ni kan tänka er en dag i Shanghai. Att komma till Bali på mindre än 3 flighter blir näst intill omöjligt för 4 personer i business, troligtvis kommer det krävas 4 flighter.

Allt detta har jag sökt på för 4 personer utresa den 18e december från Taipei den 20e
Visa bifogad bild 62743
Visa bifogad bild 62744

Hemresa skulle kunna bli något sånt här, men det är väldigt dåligt med flighter med 4 platser på från Denpasar på det jag tittat.
Avresa från Denpasar blir den 5e januari
Visa bifogad bild 62748
Visa bifogad bild 62749

Taipei ligger i samma zon som Shanghai så den rutten fungerar väl inte?
 

spritfet

Medlem
Om du kan tänka dig att övernatta i Taipei finns 4st business med Turkish 19DEC IST-TPE.

Verkar desto svårare med direktflygen ARN-IST

Även denna rutt via Singapore finns med 4 business.

20DEC ARN-FRA 16:25-18:35 Lufthansa
20DEC FRA-IST 19:40-00:40+1 Lufthansa
21DEC IST-SIN 02:10-05:55 Turkish
21DEC SIN-DPS 08:20-11:05 Singapore
 
Last edited:

AtleFlyg

Medlem
Jag tog ett exempel men Tallin hittade inget. Ska ringa igen imorgon ... Gör en HUACA...

Tänk om man hade haft barnrabatten på Star precis som på SAS...#Dreaming
 
Toppen