Senaste nytt

Söker award till Kenya i April 2020

MXP

Medlem
Hej allihop!

Sen ett par månader sedan lärde jag och sambon känna en man ifrån Kenya som bjöd in oss på besök. Vi båda hade drömt om att se Afrika och tänkte att det var en jättebra idé men "någon gång i framtiden" - när vi nu träffade samma man förra veckan bjöd han istället in oss till sitt bröllop och då kunde vi inte tacka nej. Så jag letar just nu efter biljetter till Kenya T/R i april 2020. Den stora drömmen hade varit i första klass men verkar som att Swiss inte har några lediga platser. Dock är datumen väldigt flexibla vilket är positivt tänker jag.

  • Varifrån vill du börja din resa? OSD/ARN - Går även att ta oss till Oslo/Köpenhamn om alternativen blir bättre.
  • Var är din destination? Nairobi (NBO)
  • När vill/behöver du resa ut? Behöver anlända senast 7/4 2020
  • När vill/behöver du komma hem? Lämna tidigast 13/4 2020. Med andra ord är bröllopet 8-12/4 då vi måste vara på plats. Om vi kommer 10 dagar innan eller åker hem 10 dagar efter bröllopet spelar ingen roll.
  • Hur länge vill du vara borta? cirka 14 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Inga preferenser.
  • Vad är din budget? (per person) 1st 2-4-1 Voucher samt ca 200k Eurobonuspoäng. Jag har själv hittat lite utspridda businessplatser via United/Star Alliance via Turkiet som är det bästa alternativet just nu.
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inget som jag vet just nu.
 

danielhog

Medlem
Hittar tillgänglighet i princip dagligen. Den enda som är med ett stopp från Arlanda är i zrh med layover över natt. Annars finns det mycket via LHR/VIE - ADD - NBO. Finns en del med egypt air om du vill testa dem, via Paris och Kairo.

6/4 finns det platser med Ethiopian ARN - ADD - NBO.
 
Toppen