Senaste nytt

Söker award, Köpenhamn-Hawaii januari/februari 2022

AndersSt

Medlem
Frun vill åka till Hawaii nästa vinter, någon gång i januari/februari 2022. Jag tycker det är lite knepigt att hitta bonusresor dit? Skulle vara helt OK att flyga i economy eller premium economy sista biten ut till Hawaii om inget annat finns. Att boka separat resa för pengar sista biten kan också vara en sista utväg, även om det då blir två PNR med allt det innebär.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn (alt Göteborg)
  2. Var är din destination? Hawaii
  3. När vill/behöver du resa ut? När som helst under Januari/Februari 2022
  4. Hur länge vill du vara borta? 1-2 veckor
  5. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  6. I vilken kabinklass? Minst business class
  7. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  8. Vad är din budget? Totalt 305 000 EB poäng + AMEX 2-4-1 voucher
  9. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Egentligen inte, men helt OK med lite längre layover.
 
Last edited:

MrRob

Medlem
Tidigt i våras lyckades jag boka in en award i C från CPH till HNL i februari -22 för tre personer. Hade tur som hann norpa biljetterna från Vancouver till Honolulu för de växer inte på träd. Hemresan är inte bokad men kommer nog att flyga economy till LAX och sen award hem därifrån några dagar senare.

Jag önskar dig lycka till i jakten!
 

JPE

Medlem
Vi ska åka till Hawaii över nyår och tar SAS tur och retur till LAX, sen betald biljett tur och retur Hawaii. Det gör att det kostar 100 000 bonuspoäng (+ kostnad för betald biljett) för 2 pers (med 2-4-1) istället för 190 000. Det är typ omöjligt att hitta bonusplatser i First över till Hawaii och tur och retur LAX-HNL i ekonomi för 90 000 poäng kändes lite dyrt.
 

Alf

Medlem
Jag bokade för några år sedan ARN-EWR, övernattning på EWR och sedan EWR-HNL. Återresan samma väg utan övernattning. Tuff resa även om det är business över Atlanten och First med United på inrikessträckan. Då flög United med B767-400 som hade lie flat i First. I de flesta fall har jag gjort byten till Hawaii på västkusten och stannat där några dagar. Det är en tuff resa till Hawaii och det är synd för det är ett av de bästa platserna i världen att besöka.

Har varit inne på att åka andra vägen med ANA, då kan man ju även få in First class men jag har för mig att det bara var en kort tid det gick att få bonusbiljetter den vägen. Jag gjorde ett antal försök med biljetter den vägen men hittade aldrig några platser.
 

AndersSt

Medlem
business över Atlanten och First med United på inrikessträckan.

Är resan poängmässigt fortfarande att betrakta som Business när United kallar sitt ben för "First", eller betalar man poäng för First? Amerikansk first class domestic är ju inte riktigt samma som F med andra bolag.
 

fcx

Medlem
Är resan poängmässigt fortfarande att betrakta som Business när United kallar sitt ben för "First", eller betalar man poäng för First? Amerikansk first class domestic är ju inte riktigt samma som F med andra bolag.
Man betalar för business på inrikes First. Frågan är dock akademisk, United släpper i princip inga awards i First till partners sedan några år tillbaka, man får hålla tillgodo med economy på inrikes.
 

Alf

Medlem
Är resan poängmässigt fortfarande att betrakta som Business när United kallar sitt ben för "First", eller betalar man poäng för First? Amerikansk first class domestic är ju inte riktigt samma som F med andra bolag.
Det är som @fcx skriver. Amerikansk First inom inrikes är långt ifrån ”vanlig” First. Men i detta fallet var det en mycket bra First på inrikes med flat bed, vilket inte är vanligt. Det finns några flygningar till Hawaii som har detta om du letar på forumet. Hur det ser ut just nu vet jag inte och jag visste inte heller att United inte släppte några awardplatser till sina partners.
 
Toppen