Senaste nytt

Söker Arlanda - Thailand Januari 2020 med Star Alliance.

Nu behöver jag eran eminenta hjälp här gott folk.


  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda (Köpenhamn kan funka om det kniper.)
  • Var är din destination? Krabi eller Bangkok (Kan tänka mig ta inrikes från Bangkok)
  • När vill/behöver du resa ut? Tidigast 20/1-20. Det viktiga är att jag är i Krabi den 4/2.
  • När vill/behöver du komma hem?
  • Hur länge vill du vara borta? 14-16 dagar.
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Thai men har förstått att det blir svårare just nu. Turkish kan funka om det är deras nya plan. (Vet ej)
  • Vad är din budget? (per person) Har en 2-4-1 och 180000 eurobonuspoäng.
  • Vad är det viktigaste för dig?
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Om det är enda alternativet, så visst. Byte i europa är inget problem.

Anledningen till mina flytande dagar är att jag ska ner och överraska systra min som fyller jämnt och befinner sig i Krabi 4/2. Det viktiga för mig är att jag är där då, därav dom flytande datumen. Behöver oxå försöka hitta en bokning snarast, då jag efteråt ska boka betalande biljetter åt några andra.

Nu ska det hädas lite (släng inte ut mig:) Eftersom jag tycker det är skittrist att flyga, så är mitt största önskemål till business att flyget har flatbed så jag kan sova mig genom resan efter några glas Champagne.
 

Abbs

Medlem
Det är dåligt med släppta Businessplatser just nu, men jag skulle rekommendera EVA till Bangkok från VIE, LHR eller CDG(tror det är de flygplatserna de flyger till/från BKK).

Slänger in lite alternativ från AW:
upload_2019-6-24_5-26-58.png
 

Abbs

Medlem
Det är ju strålande detta, men jag vill nog gärna komma hem oxå. ;)
Det är bara att vända på det hela. Flygen jag visade går ju tillbaka oxå ;)

upload_2019-6-24_6-10-17.png


SAS egna sökning funkar bra för detta. BKK-KBV löser man lätt med flertal bolag. Går ju även att flyga via Singapore men då får man ringa in för att se tillgänglighet.
 
Det är bara att vända på det hela. Flygen jag visade går ju tillbaka oxå ;)

Visa bifogad bild 92717

SAS egna sökning funkar bra för detta. BKK-KBV löser man lätt med flertal bolag. Går ju även att flyga via Singapore men då får man ringa in för att se tillgänglighet.

Ahh tack. :)
Ska kolla närmare på detta när jag jag vaknar igen i em, kom precis hem från jobbet nu.
Men kan jag lägga in flyg från ARN i detta själv oxå eller måste jag ringa till Tallin samt resan mellan BKK-KBV, eller tar jag sista trippen på köpt biljett?

Erkänner glatt att jag aldrig har bokat sånna här resor tidigare och det blir min premiärtur i biz.
 

palmen

Moderator
Ahh tack. :)
Ska kolla närmare på detta när jag jag vaknar igen i em, kom precis hem från jobbet nu.
Men kan jag lägga in flyg från ARN i detta själv oxå eller måste jag ringa till Tallin samt resan mellan BKK-KBV, eller tar jag sista trippen på köpt biljett?

Erkänner glatt att jag aldrig har bokat sånna här resor tidigare och det blir min premiärtur i biz.
Du behöver nog ringa Tallinn, om du inte lyckas få fram dessa alternativ själv på sas award-söknings sida för star alliance.
 
Toppen