Senaste nytt

Söker: 2-4-1 resa till Asien

MrC

Medlem
Hej!


Det har nu blivit dags att försöka boka min första Eurobonus resa, jag har tack vare många av er fått mycket tips hur jag söker och läst flera väldigt bra reseberättelser. Jag känner dock att jag skulle behöva eran hjälp för hitta lämpliga flyg då min erfarenhet är ringa.

Jag har med hjälp av United.com hittat flera bra utresealternativ med Thai i first antingen London-Bangkok eller Frankfurt-Bangkok.

På hemvägen har jag haft svårare att hitta något i First med de bolag som här på forumet rekommenderas, jag kanske är lite för sent ute med tanke på att påsken infaller under den tilltänkta perioden. Jag har bland annat kollat tillgängligheten från Seoul, Tokyo och Bangkok med destination Frankfurt, Paris och London. Som jag förstått det så är det på dessa rutter som Ana, Asiana och Thai har sina rutter medan Lufthansa i större utsträckning släpper sina award 14 dagar innan avgång (om platser finns kvar). Jag hittar tillgänglighet med Air China vid vissa datum men jag har läst en del recensioner om att åka deras first och det verkar i jämförelse med deras konkurrenter inte vara samma klass. Kan det istället vara ett bra alternativ att boka Business hem?


o Varifrån vill du börja din resa? Stockholm

o Var är din destination? Bangkok/Singapore

o När vill/behöver du resa ut? Helst 27-30/3 eller 3-6/4

o När vill/behöver du komma hem? Helst 18-21/4 eller 25-28/4

o Hur länge vill du vara borta? Ca 3 veckor

o Hur många personer som skall resa? 2 vuxna

o I vilken kabinklass? Helst i First

o Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance

o Vad är din budget? (per person) En 2-4-1 kupong, 100 000 poäng per person och 5000 kr per person.

o Vad är det viktigaste för dig? Storstäder och sol och bad

o Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ja, tanken är att besöka flera platser i södra Asien och då även köpa en del resor själv, vilket gör att både platsen vi flyger till och från är lite öppet. Platser som är av intresse att besöka är Bangkok. Singapore, Kuala Lumpur och Bali. Tokyo, Seoul och Peking skulle kunna vara aktuella vid en mellanlandning på max 23.59h.


Tacksam för hjälp
 

Zniper

Medlem
Bara för att klargöra. Du skriver att du sökt hemresor från bl.a. Seoul och Tokyo men sen skriver du att du bara vill ha ett stopp(24h) på de destinationerna. Då kan du ju inte ha dom som hemreseort eller tolkar jag din info fel?
 

MrC

Medlem
Då var jag dessvärre otydlig, jag tänker mig att jag åker via Seoul eller Tokyo på hemvägen från tillexempel Singapore eller Bangkok och får således enbart stanna 24h, om jag förstått det rätt?!

Bara för att klargöra. Du skriver att du sökt hemresor från bl.a. Seoul och Tokyo men sen skriver du att du bara vill ha ett stopp(24h) på de destinationerna. Då kan du ju inte ha dom som hemreseort eller tolkar jag din info fel?
 

Zniper

Medlem
Har du ringt Tallinn och frågat om det finns första klass platser på Singapore Airlines från just Singapore till Köpenhamn
 

InTheWind

Medlem
Försök att undvika Thai om du kan. De har många biljetter men vare sig C eller F är ärligt talat särskilt bra. F-loungen på BKK är egentligen det enda positiva med dem. Deras C-klassäten är i min smak direkt obekväma pga att de känns trånga och jag är ovän med deras trepunktsbälte. En underskattad partner är Austrian. Jag reser mycket (alltid i C) och gärna med LH-gruppen men Austrian är det enda bolaget som jag aldrig har stött på ett problem med. Speciellt deras personal är väldigt smidiga och befriade från konflikter. Mot den bakgrunden skall du glömma Air China. Möjligen kan du använda dem för ett lokalt hopp, men inte mer. Turkish har också många biljetter, men där kan andra fylla in med sina erfarenheter. Jag har ingen själv. All-in-all så är min eget 1:a-handsval ANA från LHR. Där nöjer jag mig med C-klass i en 777. Happy days. De flyger också från BRU vilket är en bra doldisflygplats med en bra Star Alliance lounge (för EU-fiffen), samt Brussels egen.
 

MrC

Medlem
Försök att undvika Thai om du kan. De har många biljetter men vare sig C eller F är ärligt talat särskilt bra. F-loungen på BKK är egentligen det enda positiva med dem. Deras C-klassäten är i min smak direkt obekväma pga att de känns trånga och jag är ovän med deras trepunktsbälte. En underskattad partner är Austrian. Jag reser mycket (alltid i C) och gärna med LH-gruppen men Austrian är det enda bolaget som jag aldrig har stött på ett problem med. Speciellt deras personal är väldigt smidiga och befriade från konflikter. Mot den bakgrunden skall du glömma Air China. Möjligen kan du använda dem för ett lokalt hopp, men inte mer. Turkish har också många biljetter, men där kan andra fylla in med sina erfarenheter. Jag har ingen själv. All-in-all så är min eget 1:a-handsval ANA från LHR. Där nöjer jag mig med C-klass i en 777. Happy days. De flyger också från BRU vilket är en bra doldisflygplats med en bra Star Alliance lounge (för EU-fiffen), samt Brussels egen.

Tack för input, jag ska ta med mig det och kolla på de alternativen
 
Tror det blir svårt med Singapore Airlines, ser nästan bara F1 eller F2 i expert flyer, någon enstaka F3.
Ser ingen F4 på något av dina datum eller andra runt om.
 
Ett alternativ som kanske finns

upload_2018-9-9_15-42-10.png
 
Toppen