Senaste nytt

Så undviker du Finnairs två A340 med fd Air France interiör

JonW

Medlem
Reste med en i princip ny A350 till BKK i business i december och funderade mycket över hur någon kan lyckas sätta in så obekväma stolar i ett plan idag. Stolen var stenhård med diverse kanter som tryckte in när man fällde ned. För mig som inte är stor varken på längd eller bredd var det även trångt. Jag får tyvärr säga att stolen gör att jag avstår från att resa med deras, i övrigt mycket fina, A350 igen. Jag hoppas att SAS väljer en annan modell av stol när det blir dags för deras leveranser.
Har inte SAS valt Thompson Solutions även för 350 C?
Det skulle nog AY också ha gjort. Jag flyger alltid på tronstolarna med AY 330/340, och 350 blir ett klart nerköp stolsmässigt.
Mycket synd eftersom ju 350 ska erbjuda så mycket andra förbättringar avs. luft mm.

Dock verkar det som AY lyckats få till en riktig snikvariant på Zodiacstolen, QR-paxet verkar betydligt nöjdare.
Men utrymmesmässigt slår Thompsons tronstolar Zodiacvarianterna med hästlängder.
Men tyvärr verkar tronstolarna vara på väg ut överlag.
 

seppma

Medlem
Helt enig att stolene i 350 tilhører ikke de beste, tunne puter i seten , mye mykt plast rundt stolen som gir en billig inntrykk. synd att så nye fly ikke renholdes bedre, toalettene trenger bedre rengjøring føre avgang og under flighten. Maten som serverades i ruten HEL-BKK var inget og skryta med, servicen langt under andre selskap. Tror ikke at jeg kommer og ta flere langflighter i biz med Finnair i framtiden, de er mye flinkere på flighter inom Europa.
 
Misstänker att det är dessa plan jag råkat utför när jag flugit Finnair business till Krabi 2013 och 2014. Jag åker nu igen i slutet av november med min dotter då det trots allt är rätt skönt att komma direkt till Krabi och priset är helt ok för en C. Nu när jag kollar på seat map ser det dock ut som att konfigurationen är annorlunda så förhoppningsvis har de uppgraderat kabin alt bytt plan. Någon som åkt denna rutt nyligen som kan bekräfta om det är nytt?
 
Ja det är sant. Det står dessutom att det är en Airbus 330-300 ser jag nu, så då borde det vara lugnt.
Då är det bästa möjliga alternativ :)

3b993eb308a5dd2526501d81144b3e51.jpg
 

Schlaake

Medlem
OH-LQA (Fd Virgin Atlantic) A 340 pensionerades innan sommaren i år.
OH-LQF & LQG (Fd Air France) A 340 pensionerades i slutet på 2015.
Resterande A 330 samt A 340 har alla likadan business kabin dvs med fully flat seats bl a.
 
Toppen