Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

andersl

Medlem
I den bekräftelse som kommer på mail, som ser ut som telefax typ, står ett TK reservation number, mata in det i appen så går det bättre. I mitt fall kunde jag bara välja säten bakom/framför varandra på rad på sas classic, sådär smidigt med barn på 3 och 6 år...

Hade liknande situation i december när vi flög ARN-IST-CGK, verkar som att dom blockar massor av säten av Covid skäl.
Vi ville ha bassinet till vår 1-åring, men gick inte ens att boka vid incheckning. Först vid gaten, efter godkännande av kapten kunde dom släppa rad 1.
 

squeezen

Medlem
Hade liknande situation i december när vi flög ARN-IST-CGK, verkar som att dom blockar massor av säten av Covid skäl.
Vi ville ha bassinet till vår 1-åring, men gick inte ens att boka vid incheckning. Först vid gaten, efter godkännande av kapten kunde dom släppa rad 1.
Fast detta problem var på sas classoc sidan, dvs jag kunde välja säten där men begränsat urva.

i TK appen kunde jag välja och vraka fritt. Efter att jag hittat och använt TK reservations nummer.
 

andersl

Medlem
Fast detta problem var på sas classoc sidan, dvs jag kunde välja säten där men begränsat urva.

i TK appen kunde jag välja och vraka fritt. Efter att jag hittat och använt TK reservations nummer.

Ah sorry, missuppfattade.
Jag lyckades aldrig ta mig in i min bokning, varken i appen eller på TK’s web. Kunde se den på SAS classic, men det mesta var blockat där.
 

Linmet

Medlem
Minnet är bra men kort och sist ringde jag in...
Hur får jag turkish PNR? Vill minnas man kunde söka fram på något vis...

Har ju från SAS-bokningen deras PNR samt e-ticketnummer som börjar på 117. Kommer ej in med något av dem varken via app eller turkish hemsida.
 

MickeT

Medlem
Jag har lyckats välja sittplatser för SAS planet men inte på Star Alliance planet.
Hur gör jag?
Skärmbild 2021-02-11 174152.jpg
 
Toppen