Senaste nytt

Sätesval på BA som oneworld sapphire

AABack2ARN

Medlem
Jag har ett statusmatchat Topbonus Gold, så får peta in det. Hade inte tänkt att lägga poängen där och vis av erfarenhet så är det alltid en risk för strul om jag byter program sedan.

Så länge du accepterar risken att poängen kan hamna fel så är det väl ok. Men behöver du verkligen poängen till BA så låt bli. Och så mycket bättre säte kan du väl inte välja på sträckan GOT-LHR kontra att säkerställa att du checkar in så fort som möjligt efter att incheckningen öppnas?
 
Så länge du accepterar risken att poängen kan hamna fel så är det väl ok. Men behöver du verkligen poängen till BA så låt bli. Och så mycket bättre säte kan du väl inte välja på sträckan GOT-LHR kontra att säkerställa att du checkar in så fort som möjligt efter att incheckningen öppnas?
Nej du har rätt. Kan lika gärna vänta.
Har inte bestämt mig för var jag ska göra av poängen, jag har ingen riktigt bra strategi för oneworld. Men det får bli i en annan tråd :)
 

freno

Medlem
jag har en resa i ba first snart nu som ba silver, jag skulle vilja välja rad 1 istället för rad 4 som vi har nu, men den visas inte som möjlig på ba.com
är detta för att jag inte är guld och att den blir tillgänglig först vid checkin?
upload_2016-5-23_16-22-29.png
 

Alf

Medlem
Bokar du fullfare har jag för mig att det ingår sätesval. Annars är det en sjukt bra förmån för oss som har status.

Jag vet inte vad en awardbiljett räknas som, men jag fick betala för seatingen i C på mina awardbiljetter till NYC. I F var det däremot grats. Att betala över 1000 kr för en stol i övervåningen på deras 747 är magstarkt. Jag hoppas nu rad 64 är så bra som @agehall säger.
 

freno

Medlem
jag får ju välja alla andra lediga säten förutom 1 a och 1 k ... aja det finns ju dem som reser economy, så kanske kan stå ut på rad 4a =)
 

WTP

Medlem
Jag bokade en 2-for-1 award och det var inga problem att boka platser utan avgift. BA Silver.
 

freno

Medlem
går inte att välja ändå, ser ut som de som är upptagna, så kanske är bokad bara det att expertflyer visar fel?
 
Toppen