Senaste nytt

Sämsta flygbolaget ni åkt med!

ulagun

Medlem
Några år sedan, SAS hade kapacitetsproblem och hyrde in helt vitmålade MD 80 eller var det DC9:eek:r? med besättningar.
Planen var slitna,trånga och rejält sunkiga, besättningarna var nog obildbara Prao elever.
Hemskt att flyga med när de någon gång lyfte.
Blev rutin att ringa hem och förvarna sen hemkomst när man såg sådan maskin vid gate på T4.
Vet inte hur många gånger vi taxade ut men fick återvända till gate pga "smärre"tekniskt problem"
Gav nog flera sv SAS markpersonalen grått hår i förtid att försöka reda ut konsekvensen för flertal urförbannade Gold och Pandion passagerare för dessa flygningar sattes med fördel in på inrikes pendlaravgångar
 

kaktusen

Medlem
Det måste vara skönt att ha så låga krav, man spara mycket pengar om inte annat.
När man var ung och hade mindre pengar var man inte så kräsen. Senare i livet har jag alltid haft möjlighet att välja flygbolag samt rutt. Jag har dock i stort sett alltid åkt ekonomi. Förutom numera då det blir en hel del F för poäng. Jag har alltid sagt nej till att åka till "skitländer", både privat och business, och därmed sluppit många värdelösa flygbolag.

Åkte för tio år sedan en hel del med Ryan Air innan de började med alla avgifter och tjafs. Inga dåliga upplevelser men aldrig mer Ryan Air. Åkte mycket med Norwegian under en tid. Fungerade alltid ok men numera flyger jag nästan uteslutande Star Alliance och endast för poäng.

Om man åker mycket med jobbet så har jag förståelse för att man blir väldigt kräsen. Att resa mycket och vara borta från familjen har jag alltid sagt nej till. Ibland är allt så enkel;-)
 

NyfikenGrau

Medlem
Har nog aldrig upplevt någon riktigt usel flygning, om man jämför med vissa buss- och tågresor jag genomlidit.
Kan inte heller låta bli att tänka relativt: Okej, Ryan är inte lyx och lockar till sig vissa underliga figurer till passagerare, men trots allt, jag betalade typ 170 kronor totalt för en biljett Schönefeld-Skavsta, vad kan man begära då? Helt klart bra värde för pengarna. Är också anhängare av free seating på shorthaul som de hade förr iaf, oerhört snabbt och effektivt vilket är vad jag främst är ute efter på korta flygningar.

Har dock varken testat Wizz eller amerikansk inrikes eco, kanske dags för att förstå åsikterna ;)
 

JanneB

Medlem
Aero Caribbean, Kubas inrikesbolag. Det går inte riktigt att jämföra med Wizz eller Ryan, det spelar i en egen liga av det jag upplevt. Terminalen saknade rinnande vatten och därmed toaletter. Stället kändes närmast som ett övergivet köpcentrum som tagits över av hemlösa. Flygplanet, ja vad säger man, det är enda gången jag varit orolig över en flygning. Det såg INTE ok ut, det lät INTE ok och man ville bara ner när man väl var i luften. Det enda positiva var IFEn som bestod av senaste numret av statliga (och öns enda tidning?) Granma.
 

Mr Planning

Medlem
Tack för alla intressanta berättelser, blir ju i ärlighetens namn lite nyfiken/sugen på att prova på något "skräckbolag" för nöjets skull :D

Om inte annat, så kommer man ju att uppskatta alla andra flyg desto mera!
 
Några år sedan, SAS hade kapacitetsproblem och hyrde in helt vitmålade MD 80 eller var det DC9:eek:r? med besättningar.
Planen var slitna,trånga och rejält sunkiga, besättningarna var nog obildbara Prao elever.
Hemskt att flyga med när de någon gång lyfte.
Blev rutin att ringa hem och förvarna sen hemkomst när man såg sådan maskin vid gate på T4.
Vet inte hur många gånger vi taxade ut men fick återvända till gate pga "smärre"tekniskt problem"
Gav nog flera sv SAS markpersonalen grått hår i förtid att försöka reda ut konsekvensen för flertal urförbannade Gold och Pandion passagerare för dessa flygningar sattes med fördel in på inrikes pendlaravgångar
Vill minnas att SAS hyrde in en vit Fokker 70 för närmare 10 år sedan. Kan det ha varit då i krokarna?
 
Toppen