Senaste nytt

Sämsta flygbolaget ni åkt med!

Air India, Ahmedabad - Bombay med en fruktansvärt sliten och överfull 747-400. Bara cirka en timma och planet skulle visst vidare till USA. Givetvis i ekonomi...
 

Crater

Medlem
Det har jag lite svårt att förstå. Har inte gjort så många flygningar med dem de senaste åren men har ändå hunnit med 6 st inrikes med dem på tre år och på alla sex har det varit nyare B737 med fräsch inredning, skinnstolar (man kan gilla eller inte gilla det), någon form av IFE och de serverar snacks och gratis dricka (utan alkohol). Jag har snarare varit positiv överraskad till hur bra de varit.

Och du tycker det är bra?
Det är möjligt att 737-700 planen har försvunnit, men även de nyare planen är usla. Enda anledningen att flyga United är att de erbjuder direktflyg till vissa destinationer som inte andra gör.

Jag tycker de är tråkiga, ingen mer känsla alls, men jag har inte flugit i Afrika så min bild är förmodligen mycket snäv, men ändå.
 

bhen

Medlem
Kuwait airlines kuwait city - bombay. Grymt sliten a300 (tror jag det var) med säte jag konstant gled ut ur. Givetvis precis bredvid toaletterna bak som hade världens gnissligaste dörrar och en flygvärdinna fast stationerad med uppgift att lära passagerarna att spola och spraya luften full av sån toaspray. Oj vad skönt att gå av den flighten. En del började för övrigt gå av typ 5sekunder efter touchdown.
 

chazzie

Medlem
Beror lite på, sämsta standard på planet: Belavia Belarusian Airlines mellan Stockholm och Minsk, förvisso coolt att ha flugit en Antonov AN-24, men det var sunkigt, väldigt sunkigt... Cabin crew var i alla fall trevliga och mat och dryck ingick, inte det bästa man ätit på ett plan men inte det sämsta heller...

Ur perspektiv hur man blir hanterad som kund: Ryanair. Absolut inget fel på planen, utom möjligen att sätena inte går att fälla tillbaka, men det är som att man är boskap med gatlopp till planet mm. Jag har inget emot de som tycker det är OK att flyga så men jag hoppar det =}
 

Ricci

Medlem
Inrikes i Indonesien. ....Merpati är det först jag kommer på men där var ett till som jag inte direkt kommer på.namnet ...återkommer ...
Detta har varit flygningar mellan Bali-Flores.

Inrikes Filippinerna med Seaair har inte varit en höjdare heller....
 
Toppen