Senaste nytt

Rykte om nya långdistanslinjer med SAS

Status
Stängd för vidare inlägg.

flum

Medlem
Om vi leker med tanken att detta stämmer så kan de utan problem använda 1 plan för OSL-BOS.
Hur är det med ARN-ICN, måste man slinga det planet med en annan destination eller klarar man ARN-ICN-ARN på 24h?
CPH-LAX lär väl vara ytterligare 30 minuter flygning jämfört med CPH-SFO och då klarar man inte av att göra det på 1 plan.

Några spekulationer på hur man ska slinga planet då?
Kan man inte slinga den med OSL-BOS?
 

Dr. Miles

Expert
Om vi leker med tanken att detta stämmer så kan de utan problem använda 1 plan för OSL-BOS.
Hur är det med ARN-ICN, måste man slinga det planet med en annan destination eller klarar man ARN-ICN-ARN på 24h?
CPH-LAX lär väl vara ytterligare 30 minuter flygning jämfört med CPH-SFO och då klarar man inte av att göra det på 1 plan.

Några spekulationer på hur man ska slinga planet då?
Stockholm-Seoul-Stockholm-Boston-Stockholm skulle nog fungera.
 

Jaws

Medlem
Om vi leker med tanken att detta stämmer så kan de utan problem använda 1 plan för OSL-BOS.
Hur är det med ARN-ICN, måste man slinga det planet med en annan destination eller klarar man ARN-ICN-ARN på 24h?
CPH-LAX lär väl vara ytterligare 30 minuter flygning jämfört med CPH-SFO och då klarar man inte av att göra det på 1 plan.

Några spekulationer på hur man ska slinga planet då?

Kan man inte ha en slinga på 48 timmar, räknat 25-26h<->23-22h, med längre slinga ena dagen och kortare slinga andra dagen, en lastbalansering som kräver 2 plan... Bara en tanke:)(amatörens afton:rolleyes:)
 

seat56f

Medlem
ARN-HKG-ARN-ORD-ARN är enligt gcmap 18760 miles, och slingas ju med två plan.
ARN-ICN-ARN-BOS-ARN är enligt samma källa 16700 miles, och borde gå att slinga på samma sätt. Naturligtvis skulle man då kunna slinga befintlig EWR med ICN (17084 miles) från ARN och ändå lägga BOS från OSL.

Edit: Att ha EWR/ICN och ORD/HKG från ARN skulle ju med viss sannolikhet betyda att alla A330E isf går från Arlanda? Vet inte hur stor skillnad det är på A330 med eller utan E och om det medför någon vinst ur crew- eller underhållssynpunkt att ha det så.
 

Ricci

Medlem
ARN-BOS tror jag minst på dvs om man vill ha kunder från OSL och CPH.
Det är lite av en "back track" på en relativt kort långflygning.
 

fcx

Medlem
Om vi leker med tanken att detta stämmer så kan de utan problem använda 1 plan för OSL-BOS.
Hur är det med ARN-ICN, måste man slinga det planet med en annan destination eller klarar man ARN-ICN-ARN på 24h?
CPH-LAX lär väl vara ytterligare 30 minuter flygning jämfört med CPH-SFO och då klarar man inte av att göra det på 1 plan.

Några spekulationer på hur man ska slinga planet då?

Man kan hinna ARN-ICN-ARN på en dag, om man har tur. Flygtiden borde hamna kring 9-9½ timme per väg.

Annars ARN-SFO/ICN-ARN-BOS-ARN?
Antingen med två plan eller ett plan och avgång varannan dag.
 

Carl

Medlem
Det kommer öppna upp fler möjligheter 2018 när flottan utökas ordentligt. Nu blir tillskottet förumbart och om SAS skall öppna upp nya rutter tror jag att andra kommer försvinna, hur mår egentligen CPH-PEK?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen