Senaste nytt

Ryggsäck och fotriktiga skor...

NyfikenGrau

Medlem
Bäst med tråden är att "fotriktiga skor" används nedsättande ;)

Inga direkt åsikter om ämnet mer än att man *självklart* tar av sig ryggsäcken *innan* man går ombord planet *om* man nu har en sådan ;)

Jag är bekännande ryggsäcksbärare, men det handlar om en tight Millet på 15 liter och jag kan lova att när jag boardar är det inte jag som korkar igen. Och då ska vi bara inte börja prata om inne på flygplatsen där vi ryggsäcksbärare tar upp betydligt mindre plats än trolleysläparna (även om jag av och till är en sådan själv, beror lite på vart man ska).

Jag tycker de som stör mest vid flygning är alla de passagerare som hela tiden vägrar tänka förutseende;
--Jaha väskan väger för mycket här vid incheckning, då ska vi bara börja packa om och fördela här framför kön då, vi vägrar väga i förväg nämligen
--Undrar varför de framför mig börjar tömma fickor och ta av sig jackor och bälten redan nu, nä, jag väntar allt tills jag står i själva kontrollen..
--Jaså det här är min stol, då ska jag genast börja krångla med allt här i mittgången så att ingen kommer förbi de närmaste minuterna
--Det blev rätt varmt med skor ändå, men tur att jag väntade med att ta av dem i fem timmar så jag hann utveckla en rejäl bakteriekoloni med påföljande stank
--Jaså nu ska vi landa, nä då får det bli ett toalettbesök med alla andra som reste sig nu när fasten seat belts började lysa.
--Visserligen stod det passkontroll överallt i hela jävla hallen, men hur skulle jag kunna veta att jag ska visa det nu, nä det har jag lagt längst ner i väskan där det hör hemma.
 
Vi ombordstigning bör personalen se till att ryggsäcken bärs i handen.
Kan man göra det på Harrods i London så borde man kunna göra det
på flyget, nu när folk inte har vett att ta av sig den.
 

Chrille

Medlem
Tror faktiskt inte det. Det är faktiskt inte så att jag inte fattar att man kan tvåla till sina medmänniskor om man vrider på överkroppen med en ryggsäck, men jag gör det inte. Normalt har jag tillräcklig fokus för att undvika det.
 

henrik l

Medlem
Håler med om att att det krävs en viss omtanke om man bär laptopen i ryggsäck. På tunnelbana eller andra plaster det där är en stor sannolikhet för att roterande rörelser sker, ska ryggsäcken bäras i handen. Bar själv laptopen i en axelremsväska under en vecka, med ryggont som påföljd. Bär man laptopen i en svart datorryggsäck så matchar den mycket väl den svarta skräddarsydda kostymen, en designer T-shirt från Custo Barcelona, samt ett par skor som effektivt bryter mot den svarta:
DSCN8526.jpg

Nej, jag jobbar inte i en bransch med konformistiska klädkoder:D Sedan kan man ju reflektera lite över hur chefer som är insnöade på en viss klädkod,ska kunna ha en förmåga att se förändringar som kommer och som kanske omformar hela affärslogiken i en bransch. Har läst lite om Kodaks ras och deras oförmåga att se konsekvenserna av digitaliserade bilder. Dom kanske också hade strikta klädkoder:D:D:D
Sedan är jag helt enig i att man får följa den dresscode som gäller om man har med kunder o s v att göra.
 

JonW

Medlem
Har aldrig nånsin stött på uttrycket.
Italienare brukar nämnas som föredömen när det gäller stilsäker affärsklädsel.
Det enda folk brukar undra är hur de står ut riktigt heta dagar.
 

henrik l

Medlem
Om jag får ha en hypotes när det gäller ryggsäcksbärare som slår ner andra med ryggsäcken, så tror jag även att denna grupp kan sorteras in bland dem som ställer sig och blockerar mittgången:D:D:D
 

Nemo

Medlem
Själv har jag det perfekta handbagagetm en svart, mjuk ryggsäck på 35 liter. Får alltid plats under framförvarande säte, behöver aldrig blockera gången i jakt på bagageplats eller när man ska av. Krossar inga medpassagerares ansikten som hårda portföljer kan göra när de dras ut från bagagehyllan lite väl raskt. Har bekväma skor som lätt kan tas av och kompressionsstrumpor vilket minskar risken för blodpropp och gör mig piggare.
 
Last edited:
Toppen